«Πληρώνουμε ακριβά τα προάστια»



Παρ΄ όλα αυτά όμως, ο κ. Παπαχρήστος είναι ένας από τους «αιχμάλωτους» των νέων προαστίων της πρωτεύουσας. Πρόκειται για περιοχές που αναπτύσσονται ραγδαία οικιστικά κατά μήκος των νέων οδικών αρτηριών, αλλά εξακολουθούν να υστερούν σε υποδομές, «υποχρεώνοντας» τους κατοίκους τους να διανύουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις με αντίστοιχο κόστος.
Έτσι, ο κ. Παπαχρήστος, που απολαμβάνει μεν την ησυχία και την ποιότητα ζωής στο προάστιο, παραδέχεται ότι το πληρώνει ακριβά. Εργάζεται στο Πολυτεχνείο και, όπως λέει, «ένα αρκετά σημαντικό τμήμα του μισθού μου καλύπτει τα έξοδα μετακίνησης από και προς την εργασία μου. Αναγκαστικά χρησιμοποιώ κάθε μέρα το αυτοκίνητό μου. Συνολικά πληρώνω 100 ευρώ τον μήνα μόνο για τα διόδια. Και χρησιμοποιώ την Αττική Οδό μόνο για να πάω στη δουλειά. Στην επιστροφή χρησιμοποιώ τη Μεσογείων παρά το γεγονός ότι χρειάζομαι περισσότερη ώρα. Πηγαίνω στη δουλειά μου μέσα σε είκοσι λεπτά. Επιστρέφω σε σαράντα τουλάχιστον», λέει χαρακτηριστικά.
Ο κ. Παπαχρήστος βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη και για καύσιμα- «πληρώνω 40 ευρώ την εβδομάδα μόνο για βενζίνη, χωρίς να υπολογίζω σε αυτά μια βόλτα το Σαββατοκύριακο». Τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν είναι λύση γι΄ αυτόν, αφού, όπως επισημαίνει, «όταν ήρθε στη γειτονιά μας ο Προαστιακός- έστω και χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για θέσεις στάθμευσης ή στάσης- νόμιζα ότι λύθηκε οριστικά το πρόβλημα της μετακίνησής μου. Έκανα λάθος. Προσπάθησα αρκετές φορές να τον χρησιμοποιήσω. Τη μια φορά έμεινα στη στάση γιατί με ενημέρωσαν ότι ξαφνικά υπάρχει απεργία. Τη δεύτερη δεν μπορούσα να γυρίσω σπίτι μου, αφού χωρίς ειδοποίηση σταμάτησαν τα δρομολόγια από τις 9 το βράδυ γιατί ήταν σε εξέλιξη έργα. Την τρίτη έκανα μιάμιση ώρα να φτάσω στο Πανεπιστήμιο, αφού έπρεπε να περιμένω αρκετά το λεωφορείο, που έπειτα από το τρένο θα με πήγαινε στον προορισμό μου».
Σύμφωνα με τους παράγοντες της Κτηματα γοράς πάντως, αυτή την περίοδο υπάρχει έντονη κινητικότητα στο Λεκανοπέδιο, με τα προάστια να αναπτύσσονται δυναμικά. Εκτός από τα παραδοσιακά γνωστά προάστια στον βορρά και τον νότο της πρωτεύουσας, πλέον αρχίζουν να αναπτύσσονται και τα ανατολικά, ενώ η δυναμική των δυτικών προαστίων, και λόγω των σχετικά νέων σταθμών μετρό, είναι πλέον παγιωμένη.
Όπως λέει ο κ. Γιάννης Ρεβύθης, πρόεδρος του Συλλόγου Κτηματομεσιτών Αθήνας, «η Ανατολική Αττική αλλά και όλη η ανατολική ακτή από τον Σχινιά μέχρι το Λαύριο παρουσιάζει πλέον μεγάλη ζήτηση και μάλιστα για μόνιμη κατοικία. Ο κύριος λόγος γι΄ αυτό είναι ότι οι χρόνοι πρόσβασης έχουν μειωθεί σημαντικά ειδικά σε σύγκριση με δέκα χρόνια πριν». Προσθέτει δε ότι αυξημένο ενδιαφέρον υπάρχει και για περιοχές στα βόρεια, όπως Καπανδρίτι, Βαρνάβας, Πολυδένδρι, Αυλώνας και Κιούρκα, ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Όπως υποστηρίζει, αυτά είναι τα νέα προάστια της πρωτεύουσας.
Μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους της ανόδου αυτών των περιοχών, πέρα από την καλύτερη ποιότητα ζωής που προσφέρουν και της μετατροπής τους σε προάστια, είναι σύμφωνα με τον κ. Ρεβύθη οι χαμηλές τιμές τους τόσο σε σύγκριση με το κέντρο όσο και σε σχέση με τα παραδοσιακά προάστια. «Μια μέτρια κατασκευή σε αυτές τις περιοχές κοστίζει από 1.200 μέχρι 1.500 ευρώ το τ.μ., όταν στο κέντρο καλείται

Σας ενοχλούν οι διαφημίσεις στο φόρουμ; Απλά συνδεθείτε για να εξαφανιστούν!