Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί τον τελευταίο καιρό μετράτε προβατάκια χωρίς να τελειώνουν ποτέ; Τι σας κρατάει με το μάτι γαρίδα όλο το βράδυ; Και όμως, οι διαταραχές στον ύπνο μπορεί να είναι κάτι που μπορεί να οφείλεται σε εσάς.

Τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της προβολής από τα μέσα ενημέρωσης και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ο κόσμος είναι ενημερωμένος για την επίδραση του ύπνου στην υγεία, στην ποιότητα της καθημερινής ζωής και στην απόδοση στον επαγγελματικό στίβο. Αυτό μεταφράζεται στην αλλαγή των καταναλωτικών προτύπων σχετικά με τα προϊόντα του ύπνου καταναλωτικών προϊόντων αλλά και αλλαγή στα πρότυπα της διασκέδασης, της εργασίας και των καθημερινών δραστηριοτήτων.

Ωστόσο, οι ειδικοί ισχυρίζονται ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αγνοούν ότι μπορεί να έχουν ή να αναπτύξουν προβλήματα ύπνου. Όσοι έχουν μάλιστα, αγνοούν το γεγονός ότι χρειάζονται επαγγελματική βοήθεια και καταφεύγουν σε λύσεις που επινοούν οι ίδιοι ή λύσεις που μπορεί να κάνουν περισσότερο κακό από ότι καλό.

Η σχετική λίστα περιλαμβάνει απογευματινούς υπνάκους, παραμονή στο κρεβάτι παρά το ότι δεν τους παίρνει ο ύπνος ακόμα και το να πέφτουν για ύπνο νωρίς το βράδυ. Μπορεί να φαίνεται παράδοξο αλλά η συγκεκριμένη ενέργεια μπορεί να πηγαίνει ενάντια στο βιολογικό ρολόι. Όπως και η παραμονή στο κρεβάτι να επιτείνει το άγχος εμποδίζοντας τον οργανισμό να ηρεμήσει. Ας δούμε όμως που οφείλονται οι περισσότερες διαταραχές του ύπνου.

10. Ωράρια εργασίας
Η υπερεργασία και τα ακατάστατα ωράρια μπορεί να προκαλέσει χάος στο βιολογικό ρολόι του οργανισμού ιδιαίτερα αν δεν υπάρχει σταθερό ωράριο ύπνου και αρκετός χρόνος για ηρεμία πριν από αυτό. Οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται αρκετό χρόνο για να ηρεμήσουν και να σκεφτούν τα γεγονότα της ημέρας όπως και να προετοιμάσουν την επόμενη. Αν αυτό γίνεται ακριβώς πριν την συνήθη ώρα για ύπνο τότε εμποδίζει τον οργανισμό να επιτύχει μια κατάσταση ηρεμίας και τελικά διαταράσσει τον ύπνο.

9. Το περιβάλλον
Κάποιοι άνθρωποι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε μία ή περισσότερες περιβαλλοντικές παραμέτρους όπως η θερμοκρασία, ο θόρυβος, η ακτινοβολία κ.α. Είναι γενικώς αποδεκτό ότι το δωμάτιο του ύπνου πρέπει να είναι σχετικά δροσερό παρά σχετικά θερμό και κάποιες έρευνες δείχνουν ότι το αίσθημα υπνηλίας που προκαλεί ένα ζεστό ποτήρι γάλα ή ένα ζεστό ντους οφείλεται στη λειτουργία του οργανισμού που προσπαθεί να ψύχει το σώμα.

8. Απογευματινές σιέστες
Μπορεί κάποιοι να νομίζουν ότι ο ύπνος το μεσημέρι κάνει καλό αλλά στην ουσία μειώνει τη συνολική ανάγκη του οργανισμού για ύπνο και μπορεί να δημιουργεί δυσκολίες στο βραδινό ύπνο.
7. Μετρώντας προβατάκια
Αν κάποιος πέσει στο κρεβάτι και δεν μπορεί να κοιμηθεί , τότε το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να σηκωθεί για λίγο. Το να παραμείνει στο κρεβάτι επιτείνει το άγχος και σιγά σιγά ο οργανισμός συνδέει το κρεβάτι όχι με ξεκούραση αλλά με συνήθως με την προσπάθεια για ύπνο.

6. Βραδινά γεύματα
Ένα μεγάλο γεύμα πριν πάει κάποιος για ύπνο είναι συνταγή για μια ανήσυχη νύχτα. Ο οργανισμός επικεντρώνει τις προσπάθειες του να μεταβολίσει την τροφή και δεν μπορεί να ηρεμήσει. Μερικά σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας προκειμένου να μην υπερφορτώνεται το βραδινό γεύμα είναι λύση για όσους συνηθίζουν να τρώνε πολύ το βράδυ.

5. Οικογενειακή ζωή
Διάφορες έρευνες έχουν δείξει ότι οι παντρεμένοι εμφανίζουν λιγότερο προβλήματα στον ύπνο από τους ανύπαντρους άντρες. Ωστόσο, η ποιότητα της οικογενειακής ζωής είναι αυτή που μετράει περισσότερο παρά η ίδια η οικογενειακή ζωή. Όσοι δηλώνουν ευτυχισμένοι στο γάμο τους ή στη σχέση τους έχουν λιγότερα προβλήματα να αποκοιμηθούν, να κοιμηθούν και ξυπνούν με μικρότερη συχνότητα μέσα στη νύχτα.

4. Τα παιδιά
Ο ερχομός ενός παιδιού σε μια οικογένεια επιδράει καθοριστικά στον ύπνο τον γονέων. Νέες έρευνες δείχνουν ότι η ποιότητα του ύπνου είναι καλύτεροι σε γονείς που κοιμούνται ξεχωριστά με το παιδί τους από αυτούς που υιοθετούν το πρότυπο του κοινού ύπνου.

3. Διαταραχές ύπνου
Η άπνοια κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι σχετικά συνηθισμένη και οφείλεται σε μερική απόφραξη του λαιμού. Αυτό μπορεί να προκαλείται από χαλάρωση των μυών του λαιμού, από την παρουσία μεγάλης ποσότητας λιπώδους ιστού στο λαιμό ή σε φυσιολογικά μικρό αεραγωγό. Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο ροχαλητό ή στην παροδική διακοπή της αναπνοής προκαλώντας παροδική διακοπή του ύπνου.

2. Καρδιοπάθειες
Καρδιοπάθειες ελαφριάς μορφής μπορούν να διαταράξουν τον ύπνο ως αποτέλεσμα της συγκέντρωσης υγρών στον πνεύμονα, στηθάγχης, κολπική μαρμαρυγής και ταχυπαλμίας.

Σας ενοχλούν οι διαφημίσεις στο φόρουμ; Απλά συνδεθείτε για να εξαφανιστούν!



1. Κατάθλιψη, άγχος και φαρμακευτικές αγωγές
Έχει υπολογιστεί ότι το 40-50% όσων υποφέρουν από αϋπνία πάσχουν από κατάθλιψη ή αγχώδη διαταραχή. Τα φάρμακα κατά της κατάθλιψης επηρεάζουν τα επίπεδα σεροτονίνης στον οργανισμό και αυτό επιτείνει τις διαταραχές ύπνου κάτι που είναι φαύλος κύκλος αφού όσοι υποφέρουν από κατάθλιψη υποφέρουν από προβλήματα στον ύπνο επίσης.