343260 Μηνύματα  51462 Θέματα  106609 Μέλη  24 Online
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 3 από 3

Θέμα: Κρητική Βεντέτα ' Τί είναι τελικά;

  1. #1
    BlogΘέα Moderator
    Status: In love...
     
    Το avatar του χρήστη jose2205
    Εγγραφή
    30-05-2009
    Περιοχή
    Σε ένα όνειρο...
    Μηνύματα
    11.980
    Blogthea Money
    199.666
    Ευχαριστώ
    42.184
    Ευχαριστήθηκε 41.707 Φορές σε 9.779 Posts
    Καταχωρήσεις στο Blog
    7

    Προεπιλογή Κρητική Βεντέτα ' Τί είναι τελικά;



    Οι ρίζες της Εκδίκησης ....
    Η λέξη Βεντέτα, με το γνωστό σε όλους νομικό περιεχόμενο, προέρχεται από το ιταλικό ρήμα vendico, που σημαίνει εκδικούμαι.

    Στην Κρήτη όμως και ειδικότερα στους τόπους όπου
    απαντάται το φαινόμενο (ορεινές περιοχές των τριών δυτικών νομών), η συνήθως χρησιμοποιούμενη λέξη είναι οικογενειακά, λέξη που αποδίδει ακριβέστερα το διπλό περιεχόμενο της κρητικής εκδίκησης ως μιας υπόθεσης αυστηρά οικογενειακής, αλλά και ως μιας συμπεριφοράς επιβαλλόμενης από το χρέος προστασίας της οικογενειακής τιμής. Στην κρητική λογοτεχνία (Ερωτόκριτος κ.λ.π.) απαντάται και η λέξη γδικιωμός λόγοι που κρατούν σε ανησυχητική επικαιρότητα το έθιμο της κρητικής βεντέτας είναι κατά Βάση κοινωνικοί και ιστορικοί.
    Κοινωνικοί κατά το ότι εξακολουθούν ακόμη να υπάρχουν και να λειτουργούν οι κοινωνικοί σχηματισμοί που την αποδέχθηκαν ως δίκαιο και κουλτούρα (πολυμελείς και ισχυρές οικογένειες της ορεινής Κρήτης) και ιστορικοί, κατά το ότι ο άγραφος νόμος της εκδίκησης, έχει Βαθιές ρίζες στην ιστορία και το Δίκαιο της Κρήτης. Στο κείμενο που ακολουθεί, θα ασχοληθούμε με τους ιστορικούς λόγους, που γέννησαν το έθιμο.

    Οι ιστορικοί λόγοι
    Η βεντέτα, ο φόνος δηλαδή που τελείται με κίνητρο την εκδίκηση για έναν άλλο φόνο, υπήρξε από τα πολύ παλιά χρόνια και δυστυχώς εξακολουθεί ακόμη να αποτελεί από τις πιο χαρακτηριστικές εκδηλώσεις της κρητικής ιδιαιτερότητας ή εγκληματικότητας, αν προτιμάτε. Η εκδήλωση αυτή, εξεταζόμενη με ιστορικά και εγκληματολογικά κριτίρια μπορεί να εξηγηθεί ως ο απόηχος ενός μακρινού παρελθόντος και πιο συγκεκριμένα ως επιβίωση ενός αρχαίου τρόπου απονομής Δικαιοσύνης. Ενός τρόπου, ο οποίος προέβλεπε τον κολασμό του δράστη ενός εγκλήματος, με ποινή που έπρεπε να είναι ανάλογη σε είδος και βαρύτητα με το κακό που διέπραξε.
    Η άποψη αυτή που, ας σημειωθεί, συνιστά την πρώτη στην ιστορία του ποινικού δικαίου βαθμίδα ορθής απονομής της Δικαιοσύνης, χάνεται στα βάθη του χρόνου και ανιχνεύεται σε όλες σχεδόν τις νομοθεσίες των πολιτισμών που αναπτύχθηκαν γύρω στην ανατολική λεκάνη της Μεσογείου στη δεύτερη προ Χριστού χιλιετία. Στους πολιτισμούς αυτούς η θέσπιση της θεμελιώδους δικαιϊκής αρχής της Ανταπόδοσης, ή Ταυτοπάθειας, ή του Αντιπεπονθότος, για να χρησιμοποιήσουμε όλα τα συνώνυμα της σχετικής νομικής ορολογίας, εκφράζεται ως θρησκευτική επιταγή και αποκτά κύρος και δεσμευτικότητα για τους κοινωνούς του δικαίου, απλώς και μόνον επειδή το διατάσσουν οι θεοί.
    Στην Κρήτη όμως, για πρώτη φορά στην ιστορία του Δικαίου, η μορφή αυτή απονομής της Δικαιοσύνης εμφανίζεται ως προϊόν ανθρώπινης Βούλησης και ως νόμος του κράτους, με όλη τη σημασία της λέξης. Η αρχαιολογική σκαπάνη δεν έχει βέβαια ίσαμε τώρα αποκαλύψει κάποια επιγραφή με τη σχετική ποινική διάταξη.
    Η διάταξη όμως αυτή, που όπως προείπαμε, προβλέπει για το δράστη ενός εγκλήματος τιμωρία ανάλογη με το κακό που έκανε, σώζεται ακέραιη στο έργο ενός βαθυστόχαστου μελετητή και θερμού θαυμαστή της Κρητικής Πολιτείας, του Αριστοτέλη. Ο μεγάλος Σταγειρίτης στο τέταρτο βιβλίο των Ηθικών Νικομαχείων και συγκεκριμένα στο όγδοο κεφάλαιο αυτού (1132 ), όπου κάνει λόγο για τις διάφορες μορφές απονομής της δικαιοσύνης, αναφέρεται και στο Αντιπεπονθός, το οποίο χαρακτηρίζει ως σπουδαία μορφή απονομής δικαίου και κατονομάζει τον άνθρωπο που την εισηγήθηκε στη Μινωική Πολιτεία. Πρόκεται για το μυθικό Ραδάμανθυ, στον οποίο αποδίδει την ακόλουθη νομική έκφραση, διατυπωμένη νομοτεχνικά στον έμμετρο λόγο, που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Κρήτες στη νομοθεσία τους, ώστε να είναι ευκολότερη η αποστήθιση της.

    «Ει κε πάθοι τα τ' έρεξε, δίκη κ' ιθεία γένοιτο»
    που σε ελεύθερη απόδοση μου με βάση τον κρητικό δεκαπεντασύλλαβο, σημαίνει:
    Μόνο οσα πάθει ό,τι 'καμε, δίκη σωστή θα γίνει
    Έκτοτε το αντιπεπονθός, θα αποτελέσει τη βάση του ποινικού δικαίου της Κρήτης, σχεδόν ίσαμε την απελευθέρωση της από τους Τούρκους και το συνεχές της εφαρμογής του δεν θα κλονισθεί ούτε για μια στιγμή ως την ίδρυση της Κρητικής Πολιτείας, που συγκροτήθηκε κατά το πρότυπο του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, και τη δημοσίευση του πρώτου Ποινικού της Κώδικα, ο οποίος φέρει την υπογραφή αλλά και τη γραφίδα του Ελευθερίου Βενιζέλου, ως υπουργού Δικαιοσύνης. Η μεγαλόψυχη και υπέροχη ένσταση του Σωκράτη, ότι δεν πρέπει να εκδικούμαστε ούτε να κακοποιούμε
    κανέναν άνθρωπο, ό,τι κι αν έχουμε πάθει από αυτόν, η οποία (ένσταση) αποτελεί την πρώτη ιστορία του δικαίου του αντιπεπονθότος, τέσσερις περίπου αιώνες πριν ο Χριστός κηρύξει το «όστις σε ραπίσει επί την δεξιάν σιαγόνα, στρέψον αυτώ και την άλλην» (Ματθ. Ε', 39), ακούστηκε στην αρχαιότητα ως φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
    Ακόμη και ο άριστος των μαθητών του και συγγραφέας του διαλόγου «Κρίτων», όπου διατυπώνεται η παραπάνω ένσταση, ο Πλάτων, βαθύς και αυτός μελετητής και θαυμαστής της κρητικής ευνομίας, υιοθετεί, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, το κρητικό αντιπεπονθός. Στο τελευταίο και πιο ενδιαφέρον έργο του «Νόμοι», που συνέγραψε στην τελευταία δεκαετία της ζωής του, για να χρησιμοποιηθούν ως νομοθεσία μιας υπό ίδρυσιν αποικίας των Κρητών, της Μαγνησίας, και ειδικότερα στο ένατο και δωδέκατο βιβλίο αυτών, όπου διατυπώνονται οι προτάσεις του για το εφαρμοστέο ποινικό δίκαιο, ο Πλάτων επανειλημμένα εισηγείται , αφενός μεν την υποχρέωση της Πολιτείας να τιμωρεί με θάνατο το δράστη μιας εκ δόλου τελούμενης ανθρωποκτονίας και, αφετέρου, θεσπίζει υπέρ των στενών εξ αίματος συγγενών τη -συντρέχουσα με το κράτος- αρμοδιότητα να επιδιώκουν αυτοδύναμα την εφαρμογή του νόμου με τη θανάτωση του αδικητή ή με τη σύλληψη του και την παράδοση του στις δικαστικές αρχές προκειμένου να επακολουθήσει η εκτέλεσή του.
    Ιδού το σχετικό απόσπασμα: «Ο προστυχών πρώτος των οικείων του αποθανόντος ή και των πολιτών ανατί κτεινέτω, ή δήσας (αυτόν) τοις άρχουσι των την δίκη » κρινόντων κτείναι παραδότω• (Πλάτ. Νόμοι Θ, 871 d-e) (Ο πρώτος που θα τον συναντήσει από τους στενούς συγγενείς του θύματος ή οποιοσδήποτε πολίτης έχει διαζευκτικά το χρέος ή να τον θανατώσει ατιμωρητί ή, αφού τον συλλάβει και τον δέσει, να τον παραδώσει στις δικαστικές αρχές, προκειμένου να τον θανατώσουν.)


    Σας ενοχλούν οι διαφημίσεις στο φόρουμ; Απλά συνδεθείτε για να εξαφανιστούν!



    rc-cafe.blogspot.com
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη jose2205 : 27-01-10 στις 20:47
    "Κι όταν μια μέρα φύγω από δω ένα θάναι σίγουρο...
    πως έζησα τη ζωή που διάλεξα εγώ κ όχι κάποιος άλλος για μένα...
    κι η αλήτισσα ψυχή μου θα το νιώθει...έτσι...όπως θα πετάει ελεύθερη...

    Παρακαλώ όπως διαβάσετε τον κανονισμό λειτουργίας του Blogthea Portal τον οποίο θα βρείτε εδώ.

  2. a2 hosting
  3. #2
    Blogthean
    Δεν έχει οριστεί status
     
    Το avatar του χρήστη xristaras1960
    Εγγραφή
    05-01-2010
    Περιοχή
    Χανιά
    Μηνύματα
    4.971
    Blogthea Money
    49.860
    Ευχαριστώ
    18.565
    Ευχαριστήθηκε 9.831 Φορές σε 4.662 Posts

    Προεπιλογή Απάντηση: Κρητική Βεντέτα ' Τί είναι τελικά;

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο jose2205 Εμφάνιση μηνυμάτων


    Οι ρίζες της Εκδίκησης ....
    Η λέξη Βεντέτα, με το γνωστό σε όλους νομικό περιεχόμενο, προέρχεται από το ιταλικό ρήμα vendico, που σημαίνει εκδικούμαι.

    Στην Κρήτη όμως και ειδικότερα στους τόπους όπου
    απαντάται το φαινόμενο (ορεινές περιοχές των τριών δυτικών νομών), η συνήθως χρησιμοποιούμενη λέξη είναι οικογενειακά, λέξη που αποδίδει ακριβέστερα το διπλό περιεχόμενο της κρητικής εκδίκησης ως μιας υπόθεσης αυστηρά οικογενειακής, αλλά και ως μιας συμπεριφοράς επιβαλλόμενης από το χρέος προστασίας της οικογενειακής τιμής. Στην κρητική λογοτεχνία (Ερωτόκριτος κ.λ.π.) απαντάται και η λέξη γδικιωμός λόγοι που κρατούν σε ανησυχητική επικαιρότητα το έθιμο της κρητικής βεντέτας είναι κατά Βάση κοινωνικοί και ιστορικοί.
    Κοινωνικοί κατά το ότι εξακολουθούν ακόμη να υπάρχουν και να λειτουργούν οι κοινωνικοί σχηματισμοί που την αποδέχθηκαν ως δίκαιο και κουλτούρα (πολυμελείς και ισχυρές οικογένειες της ορεινής Κρήτης) και ιστορικοί, κατά το ότι ο άγραφος νόμος της εκδίκησης, έχει Βαθιές ρίζες στην ιστορία και το Δίκαιο της Κρήτης. Στο κείμενο που ακολουθεί, θα ασχοληθούμε με τους ιστορικούς λόγους, που γέννησαν το έθιμο.

    Οι ιστορικοί λόγοι
    Η βεντέτα, ο φόνος δηλαδή που τελείται με κίνητρο την εκδίκηση για έναν άλλο φόνο, υπήρξε από τα πολύ παλιά χρόνια και δυστυχώς εξακολουθεί ακόμη να αποτελεί από τις πιο χαρακτηριστικές εκδηλώσεις της κρητικής ιδιαιτερότητας ή εγκληματικότητας, αν προτιμάτε. Η εκδήλωση αυτή, εξεταζόμενη με ιστορικά και εγκληματολογικά κριτίρια μπορεί να εξηγηθεί ως ο απόηχος ενός μακρινού παρελθόντος και πιο συγκεκριμένα ως επιβίωση ενός αρχαίου τρόπου απονομής Δικαιοσύνης. Ενός τρόπου, ο οποίος προέβλεπε τον κολασμό του δράστη ενός εγκλήματος, με ποινή που έπρεπε να είναι ανάλογη σε είδος και βαρύτητα με το κακό που διέπραξε.
    Η άποψη αυτή που, ας σημειωθεί, συνιστά την πρώτη στην ιστορία του ποινικού δικαίου βαθμίδα ορθής απονομής της Δικαιοσύνης, χάνεται στα βάθη του χρόνου και ανιχνεύεται σε όλες σχεδόν τις νομοθεσίες των πολιτισμών που αναπτύχθηκαν γύρω στην ανατολική λεκάνη της Μεσογείου στη δεύτερη προ Χριστού χιλιετία. Στους πολιτισμούς αυτούς η θέσπιση της θεμελιώδους δικαιϊκής αρχής της Ανταπόδοσης, ή Ταυτοπάθειας, ή του Αντιπεπονθότος, για να χρησιμοποιήσουμε όλα τα συνώνυμα της σχετικής νομικής ορολογίας, εκφράζεται ως θρησκευτική επιταγή και αποκτά κύρος και δεσμευτικότητα για τους κοινωνούς του δικαίου, απλώς και μόνον επειδή το διατάσσουν οι θεοί.
    Στην Κρήτη όμως, για πρώτη φορά στην ιστορία του Δικαίου, η μορφή αυτή απονομής της Δικαιοσύνης εμφανίζεται ως προϊόν ανθρώπινης Βούλησης και ως νόμος του κράτους, με όλη τη σημασία της λέξης. Η αρχαιολογική σκαπάνη δεν έχει βέβαια ίσαμε τώρα αποκαλύψει κάποια επιγραφή με τη σχετική ποινική διάταξη.
    Η διάταξη όμως αυτή, που όπως προείπαμε, προβλέπει για το δράστη ενός εγκλήματος τιμωρία ανάλογη με το κακό που έκανε, σώζεται ακέραιη στο έργο ενός βαθυστόχαστου μελετητή και θερμού θαυμαστή της Κρητικής Πολιτείας, του Αριστοτέλη. Ο μεγάλος Σταγειρίτης στο τέταρτο βιβλίο των Ηθικών Νικομαχείων και συγκεκριμένα στο όγδοο κεφάλαιο αυτού (1132 ), όπου κάνει λόγο για τις διάφορες μορφές απονομής της δικαιοσύνης, αναφέρεται και στο Αντιπεπονθός, το οποίο χαρακτηρίζει ως σπουδαία μορφή απονομής δικαίου και κατονομάζει τον άνθρωπο που την εισηγήθηκε στη Μινωική Πολιτεία. Πρόκεται για το μυθικό Ραδάμανθυ, στον οποίο αποδίδει την ακόλουθη νομική έκφραση, διατυπωμένη νομοτεχνικά στον έμμετρο λόγο, που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Κρήτες στη νομοθεσία τους, ώστε να είναι ευκολότερη η αποστήθιση της.

    «Ει κε πάθοι τα τ' έρεξε, δίκη κ' ιθεία γένοιτο»
    που σε ελεύθερη απόδοση μου με βάση τον κρητικό δεκαπεντασύλλαβο, σημαίνει:
    Μόνο οσα πάθει ό,τι 'καμε, δίκη σωστή θα γίνει
    Έκτοτε το αντιπεπονθός, θα αποτελέσει τη βάση του ποινικού δικαίου της Κρήτης, σχεδόν ίσαμε την απελευθέρωση της από τους Τούρκους και το συνεχές της εφαρμογής του δεν θα κλονισθεί ούτε για μια στιγμή ως την ίδρυση της Κρητικής Πολιτείας, που συγκροτήθηκε κατά το πρότυπο του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, και τη δημοσίευση του πρώτου Ποινικού της Κώδικα, ο οποίος φέρει την υπογραφή αλλά και τη γραφίδα του Ελευθερίου Βενιζέλου, ως υπουργού Δικαιοσύνης. Η μεγαλόψυχη και υπέροχη ένσταση του Σωκράτη, ότι δεν πρέπει να εκδικούμαστε ούτε να κακοποιούμε
    κανέναν άνθρωπο, ό,τι κι αν έχουμε πάθει από αυτόν, η οποία (ένσταση) αποτελεί την πρώτη ιστορία του δικαίου του αντιπεπονθότος, τέσσερις περίπου αιώνες πριν ο Χριστός κηρύξει το «όστις σε ραπίσει επί την δεξιάν σιαγόνα, στρέψον αυτώ και την άλλην» (Ματθ. Ε', 39), ακούστηκε στην αρχαιότητα ως φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
    Ακόμη και ο άριστος των μαθητών του και συγγραφέας του διαλόγου «Κρίτων», όπου διατυπώνεται η παραπάνω ένσταση, ο Πλάτων, βαθύς και αυτός μελετητής και θαυμαστής της κρητικής ευνομίας, υιοθετεί, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, το κρητικό αντιπεπονθός. Στο τελευταίο και πιο ενδιαφέρον έργο του «Νόμοι», που συνέγραψε στην τελευταία δεκαετία της ζωής του, για να χρησιμοποιηθούν ως νομοθεσία μιας υπό ίδρυσιν αποικίας των Κρητών, της Μαγνησίας, και ειδικότερα στο ένατο και δωδέκατο βιβλίο αυτών, όπου διατυπώνονται οι προτάσεις του για το εφαρμοστέο ποινικό δίκαιο, ο Πλάτων επανειλημμένα εισηγείται , αφενός μεν την υποχρέωση της Πολιτείας να τιμωρεί με θάνατο το δράστη μιας εκ δόλου τελούμενης ανθρωποκτονίας και, αφετέρου, θεσπίζει υπέρ των στενών εξ αίματος συγγενών τη -συντρέχουσα με το κράτος- αρμοδιότητα να επιδιώκουν αυτοδύναμα την εφαρμογή του νόμου με τη θανάτωση του αδικητή ή με τη σύλληψη του και την παράδοση του στις δικαστικές αρχές προκειμένου να επακολουθήσει η εκτέλεσή του.
    Ιδού το σχετικό απόσπασμα: «Ο προστυχών πρώτος των οικείων του αποθανόντος ή και των πολιτών ανατί κτεινέτω, ή δήσας (αυτόν) τοις άρχουσι των την δίκη » κρινόντων κτείναι παραδότω• (Πλάτ. Νόμοι Θ, 871 d-e) (Ο πρώτος που θα τον συναντήσει από τους στενούς συγγενείς του θύματος ή οποιοσδήποτε πολίτης έχει διαζευκτικά το χρέος ή να τον θανατώσει ατιμωρητί ή, αφού τον συλλάβει και τον δέσει, να τον παραδώσει στις δικαστικές αρχές, προκειμένου να τον θανατώσουν.)


    rc-cafe.blogspot.com


    Η κρητική βεντέτα αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση και συναντάται πιο συχνά στην ελληνική κοινωνία. Βεντέτες έχουν καταγραφεί κυρίως στους δυτικούς νομούς της Κρήτης –το Ηράκλειο, το Ρέθυμνο και τα Χανιά. Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο βρίσκεται σε ύφεση, υπάρχουν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία παραμένουν κάποιες «εστίες» ανοιχτές, κυρίως στη δυτική Κρήτη και στις ορεινές περιοχές. Στα ορεινά χωριά οι κοινωνίες παραμένουν κλειστές και η προσωπική τιμή εξακολουθεί να αποτελεί υψηλή αξία για τους κατοίκους τους. Αντίθετα, σε περιοχές όπου ο ντόπιος πληθυσμός έχει έρθει σε επαφή με άλλους πολιτισμούς, η νέα γενιά σπουδάζει και μορφώνεται και το βιοτικό επίπεδο έχει ανεβεί, το «έθιμο» της βεντέτας έχει πλέον εξασθενήσει. ¶λλωστε, όπως υποστηρίζουν και οι ίδιοι οι Κρητικοί, «έστω και στη σκιά, η διατήρηση της βεντέτας είναι δυσφήμιση για τον τόπο».

  4. Οι παρακάτω 3 χρήστες λένε ευχαριστώ στον/ην xristaras1960 για αυτό το χρήσιμο Post.

    ianni (30-01-10),jose2205 (27-01-10),trelo_dimitris (27-01-10)

  5. #3
    Blogthean
    Δεν έχει οριστεί status
     
    Το avatar του χρήστη packageme77
    Εγγραφή
    12-03-2008
    Μηνύματα
    1
    Blogthea Money
    0
    Ευχαριστώ
    0
    Ευχαριστήθηκε 3 Φορές σε 1 Post

    Προεπιλογή Απάντηση: Κρητική Βεντέτα ' Τί είναι τελικά;

    Καλησπέρα, το θέμα με τις Βεντέτες είναι ότι δεν θέλει πολύ για να ξεκινήσει και "απαιτεί" πολλούς (θανάτους) για να τελειώσει. Υπάρχουν περιπτώσεις που σε 2 οικογένειες πλέον δεν υπάρχει άνδρας.!!!!!

  6. Οι παρακάτω 3 χρήστες λένε ευχαριστώ στον/ην packageme77 για αυτό το χρήσιμο Post.

    ianni (30-01-10),jose2205 (27-01-10),xristaras1960 (27-01-10)

Παρόμοια Θέματα

  1. Τί είναι η λοβοτομή;
    By alia in forum Ανακοινώσεις
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 16-06-10, 13:59
  2. Τί είναι ο Κορκολής;
    By 13th z fighter in forum Ανέκδοτα
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 26-12-09, 9:03
  3. Απαντήσεις: 7
    Τελευταίο Μήνυμα: 09-09-08, 17:21
  4. Τί είναι το DSLAM?
    By djmatthewgr in forum Internet
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο Μήνυμα: 28-08-08, 12:26
  5. Τί είναι Spam Policy?
    By Ria in forum Αρχειοθετημένο: Αρχική Συζήτηση - Εκδόσεις 1-5
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο Μήνυμα: 27-03-08, 18:50

Visitors found this page by searching for:

βεντετα ορισμος

βεντέτα ορισμός

βεντετα τι σημαινει

κρητικες βεντετες

βεντετα τι ειναι

βεντετες στην κρητη

κρητικη βεντετα

βεντετα

Τι ειναι η βεντετα

τηλεοπτική βεντέτα τι σημαίνει;

τι σημαινει βεντετα

ορισμος βεντετας

ιστορια της βεντεταςventeta orismosventeta ti simaineiτι ειναι βεντεταti einai i ventetavendico -mi vendicoΒΕΝΤΕΤΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ορισμοσ βεντετεςοικογενειακες βεντετες στα σφti simainei i lexi vedetaventeta ti einaiβεντετα οροσμοστι σημαινει να εισαι βεντετα
SEO Blog

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Δικαιώματα - Επιλογές

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB code is σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
  • Trackbacks are σε λειτουργία
  • Pingbacks are σε λειτουργία
  • Refbacks are σε λειτουργία