«Τo είχα ακούσει αλλά δεν το πίστευα. Όταν υπολόγισα το κόστος όμως, διαπίστωσα ότι με συμφέρει να πάω στη Χαλκιδική με το τρένο και να φορτώσω και το αυτοκίνητό μου μαζί έως τη Θεσσαλονίκη, αντί να οδηγήσω». Ο κ. Γιάννης Πολυτσάκης είναι δημόσιος υπάλληλος. Ταξιδεύει κάθε χρόνο στη Βόρειο Ελλάδα. «Η Χαλκιδική είναι ανεπανάληπτο μέρος για διακοπές», λέει και όπως οι περισσότεροι αναζητά τρόπους για να μειώσει το κόστος.

«Έρχονται πελάτες και αναζητούν την πλέον συμφέρουσα λύση για να ταξιδέψουν. Ειδικά όσοι θέλουν να πάνε στα νησιά, ψάχνουν τα καθημερινά δρομολόγια και εγκαταλείπουν αυτά του Σαββατοκύριακου. Βλέπουν τους πίνακες με τις τιμές, συγκρίνουν, υπολογίζουν, ψάχνουν. Ακόμα και πέντε ή δέκα ευρώ είναι κέρδος, όπως λένε», τονίζει στα «ΝΕΑ» ο ιδιοκτήτης μεγάλου τουριστικού πρακτορείου κ. Ιωάννης Αρμακόλλας. «Το κόστος μεταφοράς αποτελεί πλέον τον κυριότερο ανασταλτικό παράγοντα για τις διακοπές μιας οικογένειας».

Ο κ. Πολυτσάκης συμφωνεί. «Έπρεπε να βρω μια λύση», λέει. Το κόστος μεταφοράς του αυτοκινήτου με τρένο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη είναι μόλις 33,9 ευρώ. «Για να πάω οδηγώντας χρειάζονται πολύ περισσότερα χρήματα. Το κόστος της βενζίνης για ένα μέσο αυτοκίνητο ξεπερνάει τα 50 ευρώ. Πέρσι οι σταθμοί των διοδίων ήταν πέντε και το αντίτιμο είναι 10 ευρώ. Φέτος είναι επτά σταθμοί και το κόστος ανέβηκε στα 15,4 ευρώ. Σύνολο 65,4 ευρώ μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Εάν σε αυτά προσθέσουμε τουλάχιστον 20 έως 25 ευρώ για ένα σνακ και έναν καφέ σε μια στάση της διαδρομής, τότε το ταξίδι μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα φτάσει τα 90 ευρώ. Βέβαια, από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να πληρώσει κανείς το εισιτήριο του τρένου έως τη Θεσσαλονίκη. Όμως μπορείς να βρεις εισιτήριο ακόμα και με 10 ευρώ, εμείς ταξιδεύουμε δύο».

Στο Ιόνιο. Πολλοί επιλέγουν φέτος τα νησιά του Ιονίου για τις διακοπές τους, αφού το κόστος είναι σαφώς μικρότερο σε σχέση με αυτά του Αιγαίου, ακόμα και με την αύξηση της τιμής των διοδίων μέχρι την Πάτρα και την Κυλλήνη απ΄ όπου φεύγουν τα πλοία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των τοπικών ξενοδοχειακών ενώσεων, οι κρατήσεις για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο στα νησιά του Αιγαίου είναι μειωμένες αισθητά σε σχέση με πέρσι: κατά 4% στο Ηράκλειο Κρήτης, κατά 10% στην Κω, στη Ρόδο, στη Νάξο, και κατά 15% στη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Όσοι επιμένουν να ταξιδέψουν σε αυτούς τους προορισμούς ψάχνουν λύσεις.

«Περισσότεροι από 1.000.000 επιβάτες, δηλαδή το 30% του συνολικού μεταφορικού έργου της εταιρείας μας, αναμένεται να ταξιδέψουν κάνοντας χρήση των προσφορών που εφαρμόζει η Βlue Star Ferries με εκπτώσεις από 25%», τονίζει ο κ. Διονύσης Θεοδωράτος, εμπορικός διευθυντής Γραμμών Εσωτερικού της εταιρείας.

Σας ενοχλούν οι διαφημίσεις στο φόρουμ; Απλά συνδεθείτε για να εξαφανιστούν!




Πιο φθηνό το αεροπλάνο από το εισιτήριο για Ι.Χ.

Φωτιά έχουν πάρει και τα εισιτήρια για την Κρήτη, γι΄ αυτό και αρκετοί ταξιδιώτες δεν παίρνουν πλέον μαζί τους το αυτοκίνητο ή επιλέγουν το αεροπλάνο αντί για το πλοίο. Το εισιτήριο μεταφοράς ενός αυτοκινήτου στα Χανιά είναι 114 ευρώ, και άλλα τόσα κοστίζει η επιστροφή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση συμφέρει η ενοικίαση οχήματος- η χαμηλότερη τιμή είναι 25 ευρώ την ημέρα. Τόσο η Αegean όσο και η Ολυμπιακή έχουν τιμές που κυμαίνονται από 79 έως 116 ευρώ. Το τελικό κόστος εξαρτάται από την ώρα, την ημέρα της πτήσης και το πόσο νωρίς θα γίνει η κράτηση. Στο πλοίο η θέση σε λουξ δωμάτιο φτάνει τα 99 ευρώ.

Στη Ρόδο. Στην- αδικημένη ακτοπλοϊκά- Ρόδο η μεταφορά αυτοκινήτου είναι επίσης πολύ ακριβή υπόθεση. Τόσο στο «Βlue Star 2», όσο και στο «Διαγόρας» η τιμή μπορεί να φτάσει τα 104,5 ευρώ μόνο για τη μετάβαση. Για τη Ρόδο τα αεροπορικά εισιτήρια είναι ακριβότερα (121 ευρώ) από τα ακτοπλοϊκά (με εξαίρεση τη θέση σε δίκλινη καμπίνα πολυτελείας των πλοίων «Βlue Star» που φτάνει τα 125,5 ευρώ). Ωστόσο το μεγάλο πλεονέκτημα των αεροπλάνων είναι ο χρόνος. Σε 55 λεπτά προσγειώνεται κανείς στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου.


ΤΑ ΝΕΑ