342677 Μηνύματα  51036 Θέματα  106331 Μέλη  46 Online
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 1 από 1

Θέμα: Η αρχαία ελληνική κωμωδία

  1. #1
    Blogthean
    Status: cool daddy
     
    Το avatar του χρήστη zastava
    Εγγραφή
    23-02-2009
    Περιοχή
    ATHENS Space Station
    Μηνύματα
    28.924
    Blogthea Money
    389.790
    Ευχαριστώ
    64.212
    Ευχαριστήθηκε 81.443 Φορές σε 25.911 Posts
    Καταχωρήσεις στο Blog
    77

    Προεπιλογή Η αρχαία ελληνική κωμωδία



    Η κωμωδία,μολονότι επήγασε,όπως και η τραγωδία,από τις διονυσιακές εορτές,ουδέποτε είχε τον θρησκευτικό χαρακτήρα,ο οποίος επικρατεί στα πρώτα προ πάντων έργα της τραγωδίας.Ασφαλώς γεννήθηκε από τον εύθυμο πανηγυρισμό του τρυγητού και ειδικότερα από τα τολμηρά φαλλικά άσματα των κωμαστών,οι οποίοι μΆαυτά εξεδήλουν τον ενθουσιασμό τους,περιφερόμενοι πεζοί πάνω σε άμαξες σε πομπή,κρατώντας σύμβολα των παραγωγικών δυνάμεων της φύσεως και παρεμβάλλοντας μεταξύ των ασμάτων τους αυτοσχέδιους αστεισμούς,με τους οποίους πείραζαν τους παριστάμενους.

    Σας ενοχλούν οι διαφημίσεις στο φόρουμ; Απλά συνδεθείτε για να εξαφανιστούν!



    Τον όρο ΅ΆκωμωδίαΆΆ διεκδικούσαν με θέρμη στην αρχαιότητα οι Μεγαρείς,ισχυριζόμενοι ότι αυτοί ονόμαζαν ΅ΆκώμαςΆΆ τα μικρότερα αστικά κέντρα,ενώ οι Αθηναίοι,κατά την γνώμη τους,ΆΆδήμουςΆΆ.Στις δωρικές πόλεις μπορούμε να θεωρήσουμε πρόδρομο της κωμωδίας τις αυτοσχέδιες παραστάσεις των λεγομένων βρυαλλικτών και δεικηλιστών(Σπάρτη),οι οποίοι απομιμούνταν τα αξιογέλαστα του κοινωνικού βίου,στην Θήβα τους εθελοντές,στην Σικυώνα τους ΅ΆφαλλοφόρουςΆΆ(έπαιζαν έχοντας καλυμμένο το πρόσωπο με κλώνους άγριου θύμου ή κισσού,ντύνονταν με δέρματα,έσκωπταν αυτοσχεδιάζοντας μετά την ωδή τους προς τιμήν του Διονύσου τους παρισταμένους) και τους ΅ΆιθυφάλλουςΆΆ(φορούσαν προσωπεία μέθυσων και ήταν ντυμένοι ανάλογα με τα πρόσωπα που υποδύονταν),στις Συρακούσες τους ΅ΆφλύακεςΆΆ,τους ΅ΆμίμουςΆΆ και τους ΅ΆπαντομίμουςΆΆ,αλλά,όπως και εν γένει στην σικελική κωμωδία δεν διεκωμωδούντο πολιτικά πρόσωπα-τα πολιτεύματα ήταν μοναρχικά-και η χρήση των βωμολοχιών ήταν περιορισμένη.

    Στην αττική εισήχθη η κωμωδία από τον Σουσαρίωνα από τον Τριποδίσκο των Μεγάρων το 578 π.Χ. και για πρώτη φορά στο δήμο της Ικαρίας,όπου ήταν κατΆεξοχήν ανεπτυγμένη η λατρεία του Διονύσου.Το 488 π.Χ.εμφανίζεται ο κωμικός Χιωνίδης και μετά απΆαυτόν ο Ευέτης,ο Ευξενίδης και ο Μύλλος,αργότερα δε ο Μάγνης και ο Εκφαντίδης,χωρίς ωστόσο να επέλθει κάποια σημαντική βελτίωση στα εισαχθέντα από τον Σουσαρίωνα..Η Αττική,κλασσική κωμωδία αρχίζει από τον Κρατίνο,τον Κράτητα,τον Εύπολιν,τον Φερεκράτητα,τον Πλάτωνα,για να φτάσει στην ύψιστη ακμή της με τον Αριστοφάνη.Με τον θάνατο του Αριστοφάνους τελειώνει η πρώτη περίοδος της κωμωδίας,η λεγομένη ΅ΆαρχαίαΆΆ(485-404 π.Χ.).

    Με τον Κράτητα και τον Επίχαρο η κωμωδία απέκτησε ενότητα δράσεως.Η οικονομία των δραμάτων της είναι απλή,με μικρή πλοκή δράσεως και μεγάλη την παρωδία της τραγωδίας.Τα πρόσωπά της είναι συνήθως πραγματικά και μάλιστα αναφέρονται με τα ονόματά τους,εμφανίζονται όμως ως κωμικά ιδεώδη και σύμβολα.Το όλο βάρος του έργου,η εκφραση του πνεύματός του,ανατίθεται στον χορό,το σπουδαιότερο μέρος του οποίου αποτελεί η ΅ΆπαραβασιςΆΆ,που καταλαμβάνει το μέσο του έργου(ο ποιητής διά του χορού διακόπτων τον μύθο εισέρχεται αιφνιδίως στην πραγματικότητα και απευθύνεται στο κοινό του.Απετελείτο από δύο μέρη,την ΅Άκυρίως παράβασινΆΆ και τα ΅ΆανταποκρινόμεναΆΆ.Την ΅Άκυρίως παράβασινΆΆ αποτελούσαν το ΅ΆκομμάτιονΆΆ(εψάλλετο από ολόκληρο τον χορό ή απαγγελλόταν από ένα μέλος του,ήταν δε ένα είδος προπομπής των υποκριτών καθώς κατέβαιναν προσωρινά από την σκηνή και εφίστα την προσοχή του κοινού επί των μελλόντων να λεχθούν),οι ΅ΆΑνάπαιστοιΆΆ (τους απήγγειλε ο κορυφαίος του χορού εξ ονόματος του ποιητού και περιείχαν τα παράπονά του,εάν το έργο του δεν βραβευόταν,την υπεράσπισή του κατά των προσβολών των αντιπάλων του,τις ελπίδες του για την υποδοχή της κωμωδίας του από τους ακροατές και στο τέλος τα νέα της ημέρας,γνώμες επί των πολιτικών ζητημάτων,σκώμματα και ειρωνίες κατά γνωστών,φαύλων) και το ΅ΆπνίγοςΆΆ ή ΅ΆμακρόνΆΆ(απαγγελλόταν σε ρυθμό γοργότατο,τόσο,ώστε να πνίγονται οι απαγγέλλοντες,εξ ου και το όνομά του,από ολόκληρο τον χορό και αποτελούσε τον αντίποδα του ΅ΆκομματίουΆΆ,δηλαδή ένα είδος επιλόγου της ΅Άκυρίως παραβάσεωςΆΆ).

    Τα ΅ΆΑνταποκρινόμεναΆΆ διακρίνονται σε:ωδή,επίρρημα,αντωδή και αντεπίρρημα(η ωδή και η αντωδή ψάλλονταν από τον χορό που χόρευε ολόκληρος και περιείχαν κατά το πλείστον επικλήσεις προς τους θεούς της εκάστοτε κωμωδίας,αλλά και μομφές και κατηγορίες κατά γνωστών φαύλων προσώπων.Το επίρρημα και το αντεπίρρημα περιείχαν πολιτικές συμβουλές και υποδείξεις,δεν έλειπαν ωστόσο να διασύρουν τους γνωστούς φαύλους και απαγγέλλονταν από τον ΅ΆηγεμόναΆΆ ή ΅ΆκορυφαίοΆΆ του χορού ή και στην ανάγκη από οποιοδήποτε μέλος του).Η ΅ΆπαράβασιςΆΆ μπορούσε να λείψει και εντελώς,όπως π.χ στην ΅ΆΛυσιστράτηΆΆ ή στις ΅ΆΕκκλησιάζουσεςΆΆ.

    Από το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου μέχρι την κατάλυση της ελληνικής ελευθερίας(404-340 περίπου π.Χ.) έχουμε την λεγόμενη ΅Άμέση κωμωδίαΆΆ(σατίριζε τάξεις πολιτών αντί για συγκεκριμένα πρόσωπα όπως παλιότερα,επέκρινε φιλοσοφικά συστήματα και έργα λογίων,παρωδούσε μυθολογικές παραδόσεις και δράματα παλιότερα κλπ.Δεν υπήρχε ΅ΆπαράβασιςΆΆ ούτε καν χορός.Οι διασημότεροι κωμικοί αυτής της περιόδου ήταν ο Αντιφάνης,ο ¶λεξις,ο Τιμοκλής,ο Εύβουλος,ο Αναξανδρίδης).

    Την ΅Άμέση κωμωδίαΆΆ διαδέχτηκε η ΅Άνέα κωμωδίαΆΆ(ήταν συγγενής με την σημερινή κωμωδία ηθών και χαρακτήρων.340-μέσα του 2ου αι.π.Χ.Οι μεγάλοι εκπρόσωποί τ ης ήταν ο Μένανδρος,ο Φιλήμων και ο Δίφιλος.Ο χορός τραγουδούσε απλά μερικά εμβόλιμα άσματα,η υπόθεση της κωμωδίας δεν ήταν απαραιτήτως κωμική,αλλά ευχάριστη και με λύση ευτυχή,τα φανταστικά στοιχεία καταργήθηκαν,τα μυθικά πρόσωπα,οι βωμολοχίες και τα προσωπικά σκώμματα περιορίστηκαν στο ελάχιστο,οι ενδυμασίες ήταν οι κοινές της εποχής και μόνο τα προσωπεία των κωμικών προσώπων είχαν τονισμένα τα χαρακτηριστικά,ενώ τα λοιπά προσωπεία είχαν φυσικά χαρακτηριστικά.,η κωμωδία εν γένει έγινε μια πιστή εικόνα της ζωής).



    ΠΗΓΗ: στις ρύμες του χρόνου: Η αρχαία ελληνική κωμωδία
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη zastava : 25-10-09 στις 8:00

    ΜΑΧΟΜΑΙ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΜΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟ ΜΟΥ ΠΟΤΕ ΓΙΑ ΄ΜΕΝΑ

    Η ζωή είναι σαν ένα κουτί με σοκολατάκια – Ποτέ δεν ξέρεις τι γεύση θα σου τύχει.
    "Forrest Gump" (1994)




Παρόμοια Θέματα

  1. Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 31-01-11, 21:31
  2. Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 07-09-09, 14:54
  3. αρχαία τεχνολογία
    By alia in forum Humor
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 14-08-09, 0:33
  4. Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο Μήνυμα: 11-07-09, 13:40
  5. Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 27-09-08, 19:23

Visitors found this page by searching for:

αρχαια κωμωδια

αρχαια ελληνικη κωμωδια

αρχαία ελληνική κωμωδία

αρχαιες κωμωδιες

αρχαία κωμωδίαχαρακτηριστικα αρχαιας κωμωδιαςαρχαίες ελληνικές κωμωδίεςχαρακτηριστικα ελληνικης κωμωδιαςαρχαιες ελληνικες κωμωδιεςη αρχαια ελληνικη κωμωδιατι ειναι αρχαια κωμωδιαη αρχαία ελληνική κωμωδίατα χαρακτηριστικά της αρχαιας κωμωδιαςπροσωπεια αρχαιας τραγωδιας κωμωδιαςαρχαίες κωμωδιεςαρχαία κωμωδιααρχαιο ελληνική κωμωδιααρχαίο κωμωδίααρχαια ελληνική κωμωδία αρχαια κωμωδια χαρακτηριστικα αρχαιας ελληνικης κωμωδιαςΗ αρχαία ελληνική κωμωδία αρχαίες ελληνικες κωμωδιεςμαγνης αττικη κωμωδιαπροσωπεια της αρχαιας κωμωδιας
SEO Blog

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Δικαιώματα - Επιλογές

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB code is σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
  • Trackbacks are σε λειτουργία
  • Pingbacks are σε λειτουργία
  • Refbacks are σε λειτουργία