342755 Μηνύματα  51072 Θέματα  106402 Μέλη  52 Online
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 6 από 6

Θέμα: Ξεχασμένα επαγγέλματα

  1. #1
    Blogthean
    Status: lost in Grecia.
     
    Το avatar του χρήστη johnana
    Εγγραφή
    25-03-2008
    Περιοχή
    Γλυφάδα
    Μηνύματα
    1.062
    Blogthea Money
    31.185
    Ευχαριστώ
    6.189
    Ευχαριστήθηκε 5.640 Φορές σε 985 Posts

    Προεπιλογή Ξεχασμένα επαγγέλματα

    Ένα παλιό τραγούδι έλεγε:
    ο κόσμος άλλαξε
    αλλάξαν οι καιροί....

    Έτσι και κάποια επαγγέλματα ή αλλάξαν ή απλά ξεχάστηκαν και έσβησαν με την πάροδο του χρόνου.

    Σας ενοχλούν οι διαφημίσεις στο φόρουμ; Απλά συνδεθείτε για να εξαφανιστούν!

    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη johnana : 16-09-08 στις 15:13
    για το διαφανές και το λευκό είναι ένα στίγμα.

  2. #2
    Blogthean
    Δεν έχει οριστεί status
     
    Το avatar του χρήστη gwgw
    Εγγραφή
    17-08-2008
    Μηνύματα
    1.539
    Blogthea Money
    33.311
    Ευχαριστώ
    7.263
    Ευχαριστήθηκε 6.329 Φορές σε 1.372 Posts

    Προεπιλογή

    ΛΑΤΕΡΝΑ : ενα οργανο με ιστορια που χανεται στο βαθος του 19ου και στις απαρχες του 20ου αιωνα...ενα οργανο που διασκεδαζε τους ανθρωπους σε μια εποχη δυσκολη, που δεν υπηρχαν ή δεν ηταν προσιτα ραδιοφωνο, τηλεοραση, σινεμα...γεμισε με γλυκιες μελωδιες και σκορπιζε κεφι στους δρομους και στις ταινιες εκεινης της περιοδου.
    Σημερα σπανια μπορει κανεις να βρει καποιον να παιζει τη λατερνα στους δρομους και ακομα σπανιοτερα καποιον που να τις κατασκευαζει.




    Η λατέρνα είναι ένα αυτόματο μουσικό όργανο που αν και ογκώδες δεν χρησιµοποιείται µόνο σε κλειστούς χώρους αλλά συχνά μεταφέρεται σε ανοιχτούς χώρους, πλατείες και γειτονιές.

    Η πρώτη λατέρνα στην Ελλάδα δηµιουργήθηκε γύρω στα 1880. Τότε η συνεργασία του Έλληνα Ιωσήφ Αρµάου και του Ιταλού Jugepe Turconi απέφερε την λατέρνα. Οι δυο τους πολλοί καλοί φίλοι µε έντονες µουσικές και κατασκευαστικές δεξιότητες έφτιαξαν στην Κωνσταντινούπολη την πρώτη λατέρνα χωρίς τη σιδερένια βάση που είχαν τα πιάνο γιατί υπήρχαν παρόµοια µε τη λατέρνα όργανα στο παρελθόν µε σιδερένια όµως βάση (π.χ. η Ροµβία). Οι δυο τους είχαν δηµιουργήσει ένα συνεταιρισµό όπου είχαν διαχωρίσει τη δουλειά σε δύο κοµµάτια. Ο Turconi ασχολιόταν µε το κατασκευαστικό κοµµάτι ενώ ο Αρµάος µε την καταγραφή, δηλαδή το «σταµπάρισµα» των τραγουδιών.

    Η εξέλιξη ήταν ραγδαία. Αν και στην Κωνσταντινούπολη υπήρξαν µόνο 2-3 κατασκευαστές στην Ελλάδα υπολογίζονται σε 60-80. Υπολογίζεται επίσης ότι την περίοδο πριν τον πόλεµο του 1940 υπήρξαν σε Αθήνα και Πειραιά περίπου 40.000 όργανα και άλλα τόσα µόνο στη Θεσσαλονίκη.



    ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


    Η λατέρνα είναι ένα αυτόµατο µουσικό όργανο που έχει πάρα πολλές οµοιότητες µε το πιάνο. Μάλιστα το χαρακτηρίζουν και αυτόµατο πιάνο. Χωρίζεται σε δύο µέρη: α) το πάνω µέρος που περιλαµβάνει τις χορδές απΆ το πάνω µπαλκόνι µέχρι το κάτω και το ηχείο, β) το κάτω µέρος το κιβώτιο που περιλαµβάνει τον κύλινδρο και τους µηχανισµούς του. Τα πλήκτρα (τα σφυράκια όπως λένε και στο πιάνο) ανήκουν στο κάτω µέρος, ουσιαστικά όµως αποτελούν αυτοτελές κοµµάτι. Έτσι κάποιος σε ένα µαγαζί θα διάλεγε πρώτα κάποιο πάνω µέρος και µετά το κάτω και θα τα ένωνε. Οι λατέρνες έχουν 33, 35 ή 37 «φωνές» δηλαδή χορδές, και αυτό είναι και το χαρακτηριστικό για να χαρακτηρίσουµε µια λατέρνα µεγάλη ή µικρή αφού ανάλογα µε τις χορδές εξαρτάται και το µέγεθος της τόσο στο ύψος όσο όµως περισσότερο στο πλάτος. Επίσης υπάρχει 1 κουδούνι που δίνει διαφορετικό τόνο στον ήχο. Το κοµµάτι που είναι και αυτό ανεξάρτητο όπως τα πλήκτρα και ουσιαστικά παίζει τα συγκεκριµένα τραγούδια είναι ο κύλινδρος . Οι χορδές καταλαµβάνουν 3,5 οκτάβες µία από αυτές είναι µπάσα και είναι µη πλήρη οκτάβα (7 χορδές) οι οποίες είναι χάλκινες. Οι χορδές όλες είναι χορδές πιάνου όπως και τα κλειδιά. Γενικά πολλά υλικά είναι υλικά πιάνου. Το πάνω µπαλκόνι είναι από οξιά για να αντέχει τις εντάσεις (περίπου 5 τόνοι), το ηχείο είναι ερυθρελάτη και ο κύλινδρος φλαµούρι για να καρφώνονται σωστά και σταθερά τα καρφιά. Επίσης υπάρχει µία βίδα ρύθµισης ή εντάσεως κάτω από το πληκτρολόγιο που φέρνει το πληκτρολόγιο πιο κοντά ή πιο µακριά απΆ τον κύλινδρο αυξοµειώνοντας την ένταση του παιξίµατος. Μια άλλη βίδα η «ρέγουλα» που βρίσκεται αριστερά απΆ το πληκτρολόγιο το µετακινεί αριστερά ή δεξιά για να ρυθµίζονται οι µετακινήσεις που οφείλονται σε αλλαγές της υγρασίας ισορροπίας των ξύλων. Τέλος, υπάρχει ένας µοχλός ασφάλισης που ελευθερώνει τον κύλινδρο για να µπορεί αυτό να µετακινηθεί. Αξίζει να σηµειωθεί ότι η κατασκευή της λατέρνας διαρκεί περίπου 3 µήνες.

    ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ


    Η λειτουργία της λατέρνας βασίζεται στα 2 µέρη της. Στο πάνω όπου παράγεται ο ήχος µε τις χορδές και στο κάτω όπου ο κύλινδρος θέτει σε κίνηση τα πλήκτρα. Ο κύλινδρος έχει πάνω του καρφωµένα καρφιά (αυτό είναι το λεγόµενο σταµπάρισµα) και γυρνώντας τη µανιβέλα γυρνάει ο κύλινδρος µέσω ενός γραναζιού και ενός στροφάλου. Γυρνώντας λοιπόν ο κύλινδρος ακουµπάνε τα καρφιά του πάνω στα ατσαλάκια (ατσάλινες άκρες 10 περίπου χιλιοστών) που βρίσκονται στην άκρη των πλήκτρων, τα ανασηκώνουν και όταν τα αφήνουν αυτά µε τη βοήθεια ελατηρίων προσκρούουν στις χορδές. Για την αλλαγή τραγουδιού σηκώνεται ο µοχλός ασφαλίσεως και µετακινώντας τον κύλινδρο δεξιά ή αριστερά αλλάζουµε σειρά καρφιών που θα µετακινούν τα πλήκτρα. Η απόσταση µεταξύ 2 πλήκτρων είναι 13 χιλιοστά και έτσι χωράνε µέχρι και 9 τραγούδια σε κάθε κύλινδρο. Η ταχύτητα του τραγουδιού εξαρτάται από το πόσο κοντά µεταξύ τους είναι τα καρφιά, απΆ το ύψος τους και απΆ την κίνηση της µανιβέλας. Έτσι το παίξιµο απαιτεί από τον παίκτη γνώση της σωστής ταχύτητας, σταθερό ρυθµό και µείωση του ρυθµού την τελευταία φορά επανάληψης του τραγουδιού για να φανεί που αυτό τελειώνει. Επίσης απαραίτητη είναι και η συνοδεία ντεφιού.





    ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ


    Η λατέρνα απαιτεί συχνή συντήρηση και αυτή είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία της και την µακροζωία της. Καταρχήν χρειάζεται κούρδισµα κάθε 1 ή 1,5 µήνα λόγω της έλλειψης σιδερένιας βάσης. Το κούρδισµα γίνεται µε διαπασών και είναι απαραίτητο το κούρδισµα ανά οκτάβες. Επίσης χρειάζεται συχνά στο τέλος 2η και 3η φορά κούρδισµα µέχρι να σταθεροποιηθεί. Ακόµα χρειάζεται ρεγουλάρισµαανάλογα µε το πρόβληµα που µπορεί να δηµιουργηθεί από την αυξοµείωση της υγρασίας. Επίσης συχνά σπάνε πλήκτρα, ατσαλάκια ή χορδές. Χρειάζονται γρασάρισµα τα καρφιά και τα µηχανικά µέρη όπως και λάδωµα. Τέλος, κάθε 2-3 χρόνια µία λατέρνα που παίζει καθηµερινά 8 ώρες χρειάζεται αλλαγή κυλίνδρου γιατί λειώνουν τα καρφιά. Έπειτα δεν πρέπει να εκτίθεται σε ρεύµα και µεγάλες αυξοµειώσεις υγρασίας.





    ΣΤΟΛΙΣΜΑ


    Κύριο χαρακτηριστικό της λατέρνας ήταν και είναι το στόλισµά της. Παλαιότερα αποτελούσε και επάγγελµα καθώς υπήρχαν καταστήµατα που πουλούσαν στολίδια και άλλα είδη. Είχαν σκεπάσµατα από δέρµα σε διάφορα χρώµατα, κοµµένα, ξεγυρισµένα, µε κεντίδια, σκαλισµένα διάτρητα. Αυτές ήταν οι φορεσιές. Υπήρχαν βελούδινα σκεπάσµατα µε ρέλι, χρυσοκεντήµατα µε παραστάσεις (π.χ. 2 κοπέλες να κρατούν την ελληνική σηµαία ή παραστάσεις από µάχες του Ά21) Ήταν πολύ φορτωµένες µε χάντρες, κοµπολόγια, εικόνες ακόµα και κέλυφος χελώνας και ότι άλλο σκεφτόταν ο καθένας. Υπήρχαν σεγαριστά σχέδια µε το κλασσικό βυζαντινό σχέδιο και η εικόνα που είχαν στο κέντρο ήταν ή της Μαρίας της Πενταγιώτισσας ή της Ρόζα Εσκενάζυ ή 2-3 ακόµα άλλες. Σπάνια κάποιος έβαζε φωτογραφία από αγαπηµένο ή συγκεκριµένο του πρόσωπο. Τέλος τα πόδια που στηριζόταν η λατέρνα ήταν ξυλόγλυπτα.





    ΣΤΑΜΠΑΡΙΣΜΑ


    Το σηµαντικότερο ίσως ρόλο στη λατέρνα τον κατέχει ο κύλινδρος. Έτσι ο κατασκευαστής του γινόταν ανέκαθεν διάσηµος και έπρεπε να έχει εξαιρετικές µουσικές ικανότητες. Αυτός ονοµαζόταν «σταµπαδόρος» ή «καρφωτής». Το σταµπάρισµα είναι µια δύσκολη περίπλοκη διαδικασία και δεν απαιτεί µονάχα µουσικές γνώσεις αλλά και τεχνικές. Αφού το τραγούδι αποτυπωθεί σε παρτιτούρα ο σταµπαδόρος βάζει στην εσωτερική µεριά της λατέρνας και πίσω ακριβώς απΆ τη µανιβέλα ένα ειδικό «ρολόι». Ακριβώς έξω από τη λατέρνα πάλι πίσω από τη µανιβέλα βιδώνει έναν λεπτοδείχτη και τα ευθυγραµµίζει. Ανάλογα µε τη χρονική αξία που έχει η νότα γυρίζει τη µανιβέλα µέχρι ο λεπτοδείχτης να δείξει την ανάλογη ένδειξη στο ρολόι. Τότε πατάει ελαφρά το πλήκτρο έτσι ώστε το ατσαλάκι στην άκρη να σηµαδέψει ελαφρά τον κύλινδρο. Στην αρχή βάζει τη µια σειρά και µετά τα µπάσα. Αφού τελειώσει και τα 9 τραγούδια ξεκινάει το κάρφωµα. Υπάρχουν 3ων ειδών καρφιά: 1. Πόντοι, καρφιά µήκους 6 χιλιοστών χρησιµοποιούνται για µεγάλες χρονικές αξίες. 2. Τα τέρτσα, καρφιά µήκους 5 χιλιοστών χρησιµοποιούνται κυρίως για τα όγδοα και µπαίνουν σε σειρές. 3. Τρίλιες, καρφιά µήκους 4 χιλιοστών, αιχµηρά προς τα πάνω κοντά, τετραγωνοποιηµένα, µπακιρένια. Για κάθε τύπο καρφιού υπάρχει το ανάλογο ζουµπαδάκι που εξασφαλίζει το ισοϋψές κάρφωµα. Όλη η διαδικασία του τυπώµατος διαρκεί 20-25 ηµέρες. ∆ιασηµότερος καρφωτής υπήρξε ο Νίκος Αρµάος. Λόγω της έλλειψης ηχητικών πηγών µπορούσε µόνο ακούγοντας ένα πελάτη να σφυρίζει ένα σκοπό να τον σταµπάρει µε 2 ή 3 τρόπους. Έγραφε πολλά τραγούδια και αρκετά από αυτά έγιναν γνωστά ως τραγούδια άλλων που τους έδινε ο Αρµάος όπως η Φαληριώτισσα, Γαρύφαλλο στΆ αυτί, Φούστα κλαρωτή, Χασάπικο πολίτικο κ.α.

    Η ΛΑΤΕΡΝΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

    Στη σύγχρονη εποχή η λατέρνα είναι πολύ παραµερισµένη και αρκετά σπάνιο θέαµα. Η ζήτηση είναι αρκετά περιορισµένη σε συλλέκτες και κάποιους ελάχιστους µουσικούς. Τα τραγούδια τα οποία ταυτίστηκαν µε τη λατέρνα όπως η Φραγκοσυριανή, Γαρύφαλλο στΆ αυτί, Το Τραµ το τελευταίο, Οι θαλασσιές οι χάντρες, παραµένουν στο ρεπερτόριο και των καινούργιων οργάνων και υπάρχουν κάποιες προσθήκες σε τραγούδια του Μίµη Πλέσσα ή του Λευτέρη Παπαδόπουλου.

    YouTube - Laterna, ftohia ke filotimo (Manos Hadjidakis, 1955)

    Η λατερνα
    ξαναζωντάνεψε το 1995 στο εργαστήριο του Πάνου Ιωαννίδη 70 χρόνια μετά από την κατασκευή της τελευταίας, το 1925, μόλις 2 χιλιόμετρα μακριά από το τελευταίο εργαστήριο.

  3. Οι παρακάτω 12 χρήστες λένε ευχαριστώ στον/ην gwgw για αυτό το χρήσιμο Post.

    digeniakrita (30-10-08),Escarlata (17-09-08),eviteo (17-09-08),iQuenic (22-09-08),johnana (17-09-08),jornikath (17-09-08),larry2004gr (17-09-08),margarita (17-09-08),toxokal (17-09-08),tritrina (23-09-08)

  4. #3
    Blogthean
    Δεν έχει οριστεί status
     
    Το avatar του χρήστη eviteo
    Εγγραφή
    05-02-2008
    Περιοχή
    Μεταξυ Βολου και Ιταλιας
    Μηνύματα
    1.819
    Blogthea Money
    36.568
    Ευχαριστώ
    2.782
    Ευχαριστήθηκε 3.759 Φορές σε 955 Posts

    Lightbulb ΓΑΝΩΤΗΣ Ή ΓΑΝΩΤΖΗΣ Ή ΓΑΝΩΜΑΤΗΣ

    Γανωτής ή γανωτζής ή γανωματής είναι ο τεχνίτης που επικαλύπτει τα χάλκινα σκεύη με κασσίτερο και το επάγγελμα αυτό ανήκει σ’ αυτά που απαιτούν χειρωνακτική εργασία. Το επάγγελμα του γανωτή είναι από τα πιο παλιά που υπάρχουν. Λένε ότι καθιερώθηκε στην εποχή του Βυζαντίου και ήταν χρήσιμη η δουλειά τους, γιατί έσωζαν τους ανθρώπους από το θάνατο που προκαλούσαν τα αγάνωτα χάλκινα σκεύη. Τα παλιά χρόνια, τα περισσότερα σκεύη που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι για τις καθημερινές τους δουλειές και ιδιαίτερα στη μαγειρική ήταν χάλκινα [μπακιρένια]. Αυτά με τον καιρό και με τη μεγάλη χρήση οξειδώνονταν και γινόταν επικίνδυνα για δηλητηριάσεις. Έπρεπε λοιπόν να γανωθούν, να περαστεί δηλαδή η επιφάνειά τους για προστασία με ένα ειδικό μέταλλο, το καλάι (κασσίτερος). Ο γανωματής αφού καθάριζε καλά τα σκεύη, άλειφε το εσωτερικό τους με σπίρτο (υδροχλωρικό οξύ ) και το έτριβε με τριμμένο κεραμίδι ή άμμο. Ύστερα ζέσταινε καλά το χάλκινο σκεύος στη και έριχνε μέσα το χλωριούχο αμμώνιο για να στρώσει καλύτερα το καλάι. Στη συνέχεια, το σκούπιζε καλά και μετά άπλωνε το λιωμένο καλάι στην επιφάνεια του σκεύους με τη βοήθεια ενός χοντρού βαμβακερού υφάσματος. Στο τέλος το σκούπιζε με καθαρό βαμβάκι για να γυαλίσει.
    Τα τελευταία χρόνια το επάγγελμα του γανωτή τείνει να εξαφανιστεί αφού τα μαγειρικά σκεύη είναι πλέον ανοξείδωτα και δεν χρειάζονται γάνωμα (επικασσιτέρωση).



    It's my life
    It's now or never
    I ain't gonna live forever
    I just want to live while I'm alive !!!

    ===================================

    Χρησιμοποιούμε το ''thanks'' button!
    Διαβάστε τον κανονισμό λειτουργίας!
    Στους τίτλους δε γράφουμε με greeklish!

  5. Οι παρακάτω 10 χρήστες λένε ευχαριστώ στον/ην eviteo για αυτό το χρήσιμο Post.

    Escarlata (23-09-08),gwgw (18-09-08),iQuenic (22-09-08),johnana (18-09-08),jornikath (17-09-08),larry2004gr (17-09-08),margarita (17-09-08),toxokal (20-09-08)

  6. #4
    Banned
    Δεν έχει οριστεί status
     
    Το avatar του χρήστη guest00
    Εγγραφή
    23-03-2009
    Μηνύματα
    0
    Blogthea Money
    4.999
    Ευχαριστώ
    0
    Ευχαριστήθηκε 4.294.966.425 Φορές σε 4.294.967.077 Posts

    Προεπιλογή Μυλωνάς



    Ο άνθρωπος στην πορεία του προς τον πολιτισμό χρησιμοποίησε πολλούς τρόπους για την διευκόλυνσή του. Η χρήση του αέρα αλλά και άλλων μορφών ενέργειας για την κίνηση των μύλων, συνέβαλλαν σε αυτό.
    Στο Κρανίδι πάνω σε μικρό λόφο δεξιά του χωριού βρίσκονται ακόμα οι παραδοσιακοί ανεμόμυλοι όπου οι μυλωνάδες άλεθαν τα σιτηρά και παρήγαγαν το αλεύρι. Ο κάθε ανεμόμυλος αποτελείται από ένα κοντόχοντρο πύργο με κωνική σκεπή κατασκευασμένη από μέταλλο. Μέσα από αυτό βγαίνει οριζόντια ένας άξονας που έχει στην άκρη του ένα ρότορα με 4-6 βραχίονες στους οποίους τεντώνονταν υφασμάτινα πανιά. Η πίεση που ασκούσε ο άνεμος στα πανιά έκανε το ρότορα να γυρίζει.
    Το άλεσμα γινόταν με δυο μεγάλες στρογγυλές πέτρες που εφάρμοζαν ακριβώς η μια πάνω στην άλλη. Ο Μυλωνάς έριχνε το στάρι από μια τρύπα ανοιγμένη πάνω στην μυλόπετρα. Η πέτρα γύριζε κι έτσι το σιτάρι αλέθονταν ανάμεσα στις δύο μυλόπετρες και το αλεύρι έπεφτε μέσα σΆ ένα σακί.
    Οι πελάτες του Μυλωνά φόρτωναν τα τσουβάλια με το στάρι μετά το θέρισμα στα ζώα τους και έπαιρναν το δρόμο για τους μύλους, φτάνοντας εκεί γίνονταν όλες οι συναλλαγές (παράδοση, παραλαβή, αλευριού, ζύγισμα, αποθήκευση).
    Ο ανεμόμυλος ήταν χτισμένος σε μικρή υπερυψωμένη θέση και ανέβαιναν προς αυτόν με μια μικρή σκάλα πετρόκτιστη. Συνήθως τον έκτιζαν με ντόπιες πέτρες που άλλοτε ήταν εμφανείς ή άλλοτε τις ασβέστωναν.
    Ο Μυλωνάς πληρωνόταν με το αλεύρι. Συνήθως έπαιρνε 8-10% ανάλογα τη σοδειά. Πιο παλιά οι μυλωνάδες είχαν ένα άνθρωπο με ζώο και πήγαινε και έπαιρνε το άλεσμα από τους πελάτες απΆ τα σπίτια τους.

  7. Οι παρακάτω 7 χρήστες λένε ευχαριστώ στον/ην guest00 για αυτό το χρήσιμο Post.

    Escarlata (23-09-08),eviteo (23-09-08),gwgw (26-09-08),iQuenic (22-09-08),johnana (22-09-08),tritrina (23-09-08)

  8. #5
    Blogthean
    Δεν έχει οριστεί status
     
    Το avatar του χρήστη eviteo
    Εγγραφή
    05-02-2008
    Περιοχή
    Μεταξυ Βολου και Ιταλιας
    Μηνύματα
    1.819
    Blogthea Money
    36.568
    Ευχαριστώ
    2.782
    Ευχαριστήθηκε 3.759 Φορές σε 955 Posts

    Προεπιλογή Αγωγιατης

    Ο αγωγιάτης ή κυρατζής πραγματοποιούσε μεταφορές διαφόρων εμπορευμάτων, κρασιών (σε ασκιά), από ένα τόπο σε άλλο, διακινούσε ταξιδιώτες, γιατρούς για επίσκεψη σε ασθενείς, καθώς και κρατικούς λειτουργούς για την εκτέλεση υπηρεσίας. Το επάγγελμα αυτό εξασκούνταν στις χερσαίες μεταφορές. Η μετακίνηση των ανθρώπων και η διακίνηση των προϊόντων με τα ζώα ήταν ο κυρίαρχος τρόπος μεταφοράς μέχρι τη δεκαετία του '30 και έως ότου γενικευτεί η χρήση του κάρου και του φορτηγού αυτοκινήτου.
    Για τις υπηρεσίες του ο αγωγιάτης έπαιρνε μια πληρωμή, που λεγόταν αγώϊ. Το αγώϊ κανονιζόταν με συμφωνία άλλοτε κατά διαδρομή (στραθιά) και άλλοτε κατά μονάδα βάρους του εμπορεύματος που μεταφερόταν. Η αμοιβή του αγωγιάτη ήταν σχετικά καλή για κείνα τα χρόνια, όμως η δουλειά ήταν δύσκολη και εξαντλητική.
    Το επάγγελμα αυτό πρόσφερε πολύ καλές υπηρεσίες στην παραγωγή και στην κατανάλωση των γεωργικών προϊόντων, ενώ συγχρόνως εξασφάλιζε ένα πρόσθετο εισόδημα στον αγωγιάτη, που κατά κανόνα ήταν αγρότης.



    Με γαιδουρακια η'



    μουλαρακια η'



    αλογακια!!!
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη eviteo : 23-09-08 στις 2:11


    It's my life
    It's now or never
    I ain't gonna live forever
    I just want to live while I'm alive !!!

    ===================================

    Χρησιμοποιούμε το ''thanks'' button!
    Διαβάστε τον κανονισμό λειτουργίας!
    Στους τίτλους δε γράφουμε με greeklish!

  9. Οι παρακάτω 5 χρήστες λένε ευχαριστώ στον/ην eviteo για αυτό το χρήσιμο Post.

    Escarlata (23-09-08),gwgw (26-09-08),johnana (23-09-08),tritrina (23-09-08)

  10. #6
    Blogthean
    Δεν έχει οριστεί status
     
    Το avatar του χρήστη jornikath
    Εγγραφή
    13-05-2008
    Περιοχή
    Θεσσαλονίκη
    Μηνύματα
    869
    Blogthea Money
    17.792
    Ευχαριστώ
    3.999
    Ευχαριστήθηκε 3.105 Φορές σε 714 Posts

    Προεπιλογή

    Νερουλάς

    Ο νερουλάς στα χωριά έπρεπε ν’ ανέβει στο βουνό να φτιάξει αυλάκια, για να έρχεται το νερό στα χωράφια για να ποτίσουν οι γεωργοί. Στην πόλη όταν τον συναντούσες είχε φορτωμένο το ζώο με γκούμια γεμάτο νερό.
    ¶λλες πάλι φορές ξεκινούσε πρωί πρωί φορτωμένος στους ώμους με δυο τενεκέδες που κρέμονταν σε ένα καμπυλωτό ξύλο. Πήγαινε στις κοινόχρηστες βρύσες, γέμιζε τους τενεκέδες και τους πήγαινε στα σπίτια των πελατών του. Έκανε πολλά κοπιαστικά δρομολόγια την ημέρα και αμειβότανε περίπου 1 δεκάρα τον τενεκέ.
    Το επάγγελμα του νερουλά διατηρήθηκε ως το 1930, οπότε ιδρύθηκε ο Ο.Υ.Θ που εφοδίασε τα σπίτια με το πολύτιμο νερό.

    "Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία"-Α.Κάλβος

  11. Οι παρακάτω 6 χρήστες λένε ευχαριστώ στον/ην jornikath για αυτό το χρήσιμο Post.

    digeniakrita (30-10-08),eviteo (25-09-08),gwgw (26-09-08),iodb (30-03-09),johnana (25-09-08)

Παρόμοια Θέματα

  1. Ξεχασμένα παλιά παιχνίδια
    By jose2205 in forum ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΔΑ
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 19-05-10, 19:30
  2. Φάκελος κλειστά επαγγέλματα
    By jose2205 in forum Ειδήσεις
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο Μήνυμα: 06-04-10, 1:30
  3. Τα 20 επαγγέλματα του μέλλοντος!!
    By jose2205 in forum Γενική Συζήτηση
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο Μήνυμα: 03-02-10, 20:41
  4. Απαντήσεις: 2
    Τελευταίο Μήνυμα: 09-03-09, 15:44

Visitors found this page by searching for:

επαγγελματα που εχουν εξαφανιστει

επαγγελματα του παρελθοντος που εχουν εξαφανιστει

γαιδουρακια

επαγγελματα που εχουν χαθει

μυλωνας επαγγελμαπαλια επαγγελματα που εχουν χαθειαλογακιαξεχασμενα επαγγελματασπανια επαγγελματααρχαια επαγγελματα στην ελλαδαλατερναπαλια επαγγελματα που εχουν εξαφανιστειπαλια επαγγελματα στην ελλαδαεπαγγελμα μυλωναςνερουλας επαγγελμαπαλιά επαγγέλματαεπαγγελματα που αλλαξανσπάνια επαγγέλματαεπαγγέλματα που έχουν εξαφανιστείλατέρναεπαγγελμα νερουλαςlaternaεπαγγελματα που τεινουν να εξαφανιστουνμυλωνάς επάγγελμαλατερνες
SEO Blog

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Δικαιώματα - Επιλογές

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB code is σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
  • Trackbacks are σε λειτουργία
  • Pingbacks are σε λειτουργία
  • Refbacks are σε λειτουργία