Μηνύματα   Θέματα   Μέλη   Online

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΩΝ

  1. limitt
    limitt
    ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΩΝ

    Ας δούμε των εκκεντροφόρων την λειτουργία τους σε ενα 4 χρονο κινητήρα.Οι 4 βασικοί χρόνοι είναι οι εξης: ΕΙΣΑΓΩΓΗ, ΣΥΜΠΙΕΣΗ, ΕΚΤΟΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΑΓΩΓΗ.Κάθε χρόνος αντιπροσωπεύει το μισό μιας περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονα δηλαδή 180°. 4 χρόνοι Χ 180° = 720° ή δύο περιστροφές του στροφαλοφόρου άξονα. Δύο περιστροφές ολοκληρώνουν μια ακολουθία των τεσσάρων χρόνων.Ο εκκεντροφορος συνδέεται μέσω αλυσίδας ή του ιμάντα χρονισμού σε μια αναλογία 1:2 με το στροφαλο και επομένως περιστρέφεται μιά φορά για κάθε δύο στροφές του στροφάλου. Ο σκοπός του είναι να ενεργοποιήσει τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής σε σωστό συγχρονισμό με το πιστόνι κατα την διάρκεια κινησης του σε κάθε φαση απο τις 4 του κινητήρα.

    H λειτουργία του κινητήρα

    Η λειτουργία του κινητήρα σε καθέναν απο τους 4 χρόνους έχει ως εξής:Η βαλβίδα εισαγωγής ανοίγει στο Ανω Νεκρο Σημείο (Α.Ν.Σ.) και καθώς το πιστόνι κινείται προς τα κάτω, παρασύρει στον κύλινδρο το μίγμα καυσίμου/αέρα.Η βαλβίδα εισαγωγής κλείνει στο Κάτω Νεκρό Σημείο (Κ.Ν.Σ) ολοκληρόνωντας την φάση της εισαγωγής.Το πιστόνι πλέον κινείται προς τα πάνω και με τις δύο βαλβίδες (εισαγωγής/εξαγωγής) κλειστές με σκοπό να συμπιεστεί το μίγμα καυσίμου/αέρα ολοκληρόνωντας την φάση της συμπίεσης.Εκείνη την στιγμή το μπουζί αναφλέγει το μίγμα καυσίμων/αέρα και το πιστόνι οδηγείται στο Κ.Ν.Σ με τις 2 βαλβίδες να εξακολουθούν να είναι κλειστές ολοκληρόνονωντας την φάση της εκτόνωσης και παραγωγής δύναμης.Η βαλβίδα εξαγωγής ανοίγει στο Κ.Ν.Σ.Τα καμμένα αέρια, λόγω της υψηλής πίεσής τους, αποβάλλονται και το πιστόνι οδηγεί και τα τελευταία των αερίων εκτός θαλάμου καύσης.Η βαλβίδα εξαγωγής κλείνει στο Α.Ν.Σ ολοκληρόνωντας την φάση της εξάγωγής.Ολα τα ανωτέρω βέβαια ισχύουν με την προυπόθεση οτι δεν υπάρχει καμμια επικάλυψη στον χρονο λειτουργίας των βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής.Οι μηχανικοί του 1910 και της δεκαετίας του 1920 ανακάλυψαν ότι η δύναμη στις μεσαίες και υψηλές στροφές θα μπορούσε πολύ βελτιωθεί από τον χρονισμό των βαλβίδων.Κρατώντας τις βαλβίδες εισαγωγής ανοιχτές για περισσότερο χρόνο επέτρεψαν στο θάλαμο καύσης να πληρωθεί με μεγαλύτερα ποσά αέρα και καυσίμου, δημιουργώντας κατά συνέπεια μια ισχυρότερη έκρηξη.Η ισχυρότερη αυτή έκρηξη έχει ως αποτέλεσμα τα αέρια να αποβάλλονται απο τον θάλαμο καύσης αποτελεσματικότερα και γρηγορότερα μονο και μονο λόγω της μεγαλύτερης πίεσής τους.Ετσι ανακαλύφθηκε ο τρόπος επικάλυψης του χρόνου ανοίγματος /κλεισιματος των βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής.Δημιουργώντας μια πρόσθετη μεγάλη περίοδο επικάλυψης των βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής οι μηχανικοί κατάφεραν να δημιουργήσουν εναν «εικονικό» πέμπτο χρόνο στον 4 χρονο κινητήρα με σκοπό την παραγωγή περισσότερης ιπποδύναμης.

    Τύποι εκκεντροφόρων


    Αναλογως την χρήση του αυτοκινήτου υπάρχουν και τα αντίστοιχα προφιλ εκκεντροφορων για την συγκεκριμένη χρήση.

    Road camshaft - PH1


    Εκκεντροφόρος αποκλειστικά για χρήση δρόμου.Δουλεύει χωρίς τροποιήσεις στο πρόγραμμα του αυτοκινήτου και μπορεί να τοποθετηθεί χωρις την χρήση άλλων συμπληρωματικών υλικών.Είναι κατάλληλος για αυτοκίνητα που κυκλοφορούν μεσα σε πολεις με συχνα μποτιλιαρίσματα , είναι πολύ ομαλός στην λειτουργία του και βελτιώνει κυρίως τις χαμηλομεσαίες στροφές του κινητήρα.Με ένα πρόγραμμα ή επιπλέον δουλεια στο καπακι του κινητηρα ή στην εξάτμιση μπορεί να αποδόσει και παραπάνω άλογα απο αυτα που ανακοινώνει ο κατασκευαστης του.

    Fast Road camshaft - PH2


    Ο συγκεκριμένος εκκεντροφόρος αποδίδει κυρίως στις μεσαίες στροφές του κινητήρα.Ειναι η χρυσή τομή απο την άποψη οτι δεν επιβαρύνει τις χαμηλές στροφές με αισθητά μειωμένη απόδοση.Χρειάζεται αλλαγη στο πρόγραμμα του κινητήρα για να δουλέψει σωστά και συνήθως ροική εξέλιξη στο καπάκι και στην εξάτμιση για να αποδόσει τα μεγιστα των δυνατοτητων του.

    Fast Road/Rally camshaft - PH3


    Tο όριο για χρήση δρόμου.Χρειάζεται οπωσδήποτε αλλαγη στην χαρτογραφηση και στην εξατμιση του αυτοκινητου.Συνήθως οι συγκεκριμένοι εκκεντροφόροι δεν εχουν ομαλό ρελαντί αλλα απο την αλλη αποδίδουν το μέγιστο ροπής και ιπποδύναμης για χρήση δρόμου.

    Tarmac/Rally/Sprint/Race camshaft - PH4


    Αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση αφου τα χαρακτηριστικά του διαφέρουν μονο κατα 25% απο ενα καθαρά αγωνιστικό εκκεντροφόρο.Με πολλές παραχωρήσεις σε ασταθή ρελαντί και κατανάλωση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο δρόμο αλλα δεν βοηθαέι οταν κινείσαι μεσα σε δρόμους με κίνηση.Κατω απο τις 3500rpm εχει λίγη δύναμη.Βεβαια απο τις 3500rpm και μετα αποδίδει πολυ υψηλές τιμές ροπής και ιπποδύναμης μεχρι τον κόφτη.


    Full Race camshaft - PH5


    Καθαρά αγωνιστικός εκκεντροφόρος.Δεν εχει καθόλου δύναμη κατω απο τις 5000rpm και ασταθές ρελαντί.

    Χαρακτηριστικά εκκεντροφόρων

    Μύτη (Nose)

    Η μύτη είναι το τμήμα του εκκεντροφόρου όπου εμφανίζεται η μέγιστη ανύψωση και δημιουργείται απο την ένωση των 2 πλευρών του εκκεντροφόρου.Λόγω των διαφορετικών απαιτήσεων του κάθε κινητήρα, οι ακτίνες μύτης των εκκεντροφόρων μπορούν να ποικίλουν αρκετά. Η μύτη είναι επίσης το τμήμα του εκκεντροφόρου που αντιστρέφει την κατεύθυνση της βαλβίδας.Ο εκκεντροφόρος ελέγχει το άνοιγμα και το κλείσιμο της βαλβίδας, αλλα σε κάποιο σημείο η βαλβίδα πρέπει να σταματήσει στιγμιαία προτού αντιστρέψει την κατεύθυνσή της. Το χρονικό διάστημα που η βαλβίδα παραμένει στο μέγιστο ύψος της καλείται dwell angle και είναι πολύ σημαντικό κατα τον χρονισμό του εκκεντροφόρου.

    Ανύψωση (Lift)

    Κατά την επιλογή ενός εκκεντροφόρου είναι σημαντικό να γνωρίζουμε την ανύψωση που θα μεταδώσει στη βαλβίδα. Οσο μεγαλύτερη ανύψωση εχει ενας εκκεντροφόρος τόσο πιο άγριος είναι.Επειδή κατά την βελτίωση ενος κινητήρα συνήθως μεγαλώνει και η σχέση συμπίεσης μειώνοντας τον όγκο του θαλάμου καύσης και κατά συνέπεια τις ανοχές μεταξύ του εμβόλου και των βαλβίδων, είναι πολύ σημαντικό να κάνουμε προσεκτικούς υπολογισμούς και επιλογή του κάθε εκκεντροφόρου ανάλογα με το στάδιο βελτίωσης του κινητήρα ετσι ωστε να εξασφαλίσουμε οτι οι βαλβίδες δεν έρχονται σε επαφή με το πιστόνι. Στην περίπτωση που θέλουμε εκκεντροφόρους με μεγάλες ανυψώσεις και τα εργοστασιακά πιστόνια δεν μας το επιτρέπουν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πιστόνια με τσέπες για να εξασφαλίσουμε το απαραίτητο διάκενο ασφαλείας μεταξύ πιστονιου και βαλβίδας.Η ανύψωση μπορεί να υπολογιστεί αφαιρώντας την διάμετρο του Βασικού κύκλου απο το συνολικό ύψος του εκκέντρου.

    Βασικός κύκλος (Base Circle)

    Ο βασικός κύκλος είναι το τμήμα του εκκεντροφόρου που δεν μεταδίδει οποιαδήποτε κίνηση στις βαλβίδες .Ελέγχει το μέρος του κύκλου του 4χρονου κινητήρα όπου απαιτούμε τη βαλβίδα κλειστή.

    Ράμπα (Ramp)
    Είναι το τμήμα του εκκεντροφόρου που προετοιμάζει τα ωστήρια των βαλβίδων να έρθουν σε επαφή με το έκκεντρο του εκκεντροφόρου όσο το δυνατόν πιο ήπια.Οι ράμπες βρίσκονται στις πλευρές ανοίγματος και κλεισίματος του προφιλ του εκκεντροφόρου.Το ιδανικό σε έναν βελτιωμένο κινητήρα είναι να ανοίγει η βαλβίδα όσο το δυνατόν γρηγορότερα.Όσο πιο απότομη είναι η ράμπα του εκκεντροφόρου τοσο πιο γρήγορα ανοίγει η βαλβίδα αλλα και τοσο λιγότερο αθόρυβος σε λειτουργία είναι ο κινητήρας.Η ράμπα κλεισίματος είναι συνήθως λιγότερο απότομη από την ράμπα ανοίγματος, με σκοπό να επιστρέψει η βαλβίδα ήπια πίσω στην έδρα της. Πολύ απότομη ράμπα κλεισίματος μπορεί να προκαλέσει ζημιά στην βαλβίδα και στην έδρα της λόγω της απότομης επαφής.

    Πλευρό (Flank)

    Το πλευρό του εκκεντροφόρου είναι το τμήμα του προφιλ που επεκτείνεται από την ράμπα στη μύτη και είναι αυτό το τμήμα που επιταχύνει τα ωστήρια ωστε να φτάσουν στην θέση πλήρους ανύψωσης. Δεδομένου οτι ο εκκεντροφόρος συνεχίζει να περιστρέφεται το πλευρό ελέγχει το συμπιεσμένο ελατήριο της βαλβίδας ετσι ωστε να κλείσει τη βαλβίδα με έναν ελεγχόμενο τρόπο μέχρι την έδρα της.Το πλευρό είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος του προφιλ δεδομένου ότι ελέγχει το ποσοστό ή την επιτάχυνση της βαλβίδας.

    Επικάλυψη (Overlap)

    Η γωνία επικάλυψης είναι η γωνία μεταξύ των κέντρων των εκκέντρων εισαγωγής και εξαγωγής.Όσο πιο κοντά είναι τα κέντρα των εκκεντρων εισαγωγής και εξαγωγής τόσο μεγαλύτερη είναι η επικάλυψη.Μεγαλώντας ή μικραίνονταςτην γωνία επικάλυψης μπορούμε να αυξήσουμε ή να μειώσουμε τον χρόνο που είναι οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής ταυτόχρονα ανοιχτές.Για να υπολογίσουμε την γωνία επικάλυψης πρέπει να γνωρίζουμε και να προσθέσουμε τις μοίρες ανοίγματος πρίν το Ανω Νεκρό Σημείο (Α.Ν.Σ.) και τις μοίρες κλεισίματος μετά το Α.Ν.Σ (π.χ Η βαλβίδα εισαγωγής ανοίγει 40° πριν το Α.Ν.Σ. η βαλβίδα εξαγωγής κλείνει 50° μετά το Α.Ν.Σ. άρα έχουμε επικάλυψη 90°.Η επικάλυψη υιοθετείται για να επιτρέψει τα καμμένα αέρια που αποβάλλονται μέσω της βαλβίδας εισαγωγής , να συμπαρασύρουν στον θάλαμο καύσης μεγαλύτερα ποσά καυσίμου μείγματος, δημιουργώντας κατά συνέπεια μια ισχυρότερη έκρηξη.Η ισχυρότερη αυτή έκρηξη έχει ως αποτέλεσμα τα αέρια να αποβάλλονται απο τον θάλαμο καύσης αποτελεσματικότερα και γρηγορότερα μονο και μονο λόγω της μεγαλύτερης πίεσής τους.

    Ωστήρια (Followers)

    Για να μεταδώσει την κίνηση ο εκκντροφόρος στην βαλβίδα είναι απαραίτητα τα ωστήρια.Τα ωστήρια μετατρέπουν την κυκλική κίνηση του εκκεντροφόρου σε ευθύγραμμη.Υπάρχουν διάφοροι τύποι ωστηρίων.Στις μηχανές τελευταίας τεχνολογίας έχει επικρατήσει η χρήση υδραυλικών ωστηρίων.Τα υδραυλικά ωστήρια ρυθμίζουν τις ανοχές των βαλβίδων μέσω υδραυλικής πίεσης.Το πλεονέκτημα τους είναι οτι είναι αυτορυθμιζόμενα , δεν χρειάζονται ρύθμιση κατω απο κανονικές συνθήκες λειτουργίας και χρήσης και λόγω του οτι είναι σε διαρκή επαφή με το έκκεντρο λογω μηδενικών ανοχών είναι πολύ ευκολότερο να προβλέψουμε πότε ανοίγει και κλείνει η βαλβίδα.Αυτό βοηθάει και στο να κρατηθούν οι ρύποι σε χαμηλά επίπεδα.Στην περίπτωση εκκεντροφόρων fast road η χρήση των υδραυλικών ωστηρίων κρίνεται αποδεκτή , στην περίπτωση ομως που επιλεγεί η χρήση ενος προφιλ με απότομες ράμπες και μεγάλες ανυψώσεις τότε καλό είναι να ελέγχεται αν τα υδραυλικά ωστήρια εξακολουθούν να είναι συμβατά με την λειτουργία του εκκεντροφόρου κατω απο ολες τις συνθήκες λειτουργίας και στροφών του κινητήρα.Στην περίπτωση που τα υδραυλικά ωστήρια δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά με τον νεο εκκεντροφόρο τότε μπορούν να αλλαχτούν με μηχανικά.

    Διάρκεια (Duration)

    H διάρκεια του εκκεντροφόρου αναφέρεται στο χρονικό διάστημα που η βαλβίδα είναι εκτός της έδρα της.Όσο περισσότερη είναι η διάρκεια τόσο πιο άγριος είναι ο εκκεντροφόρος και τόσο τραχύτερη θα είναι η λειτουργία της μηχανής στις χαμηλές ταχύτητες. Εντούτοις η μέτρηση της διάρκειας είναι που προκαλεί την μεγαλύτερη σύγχυση.Η σύγχυση αυτή έχει προκληθεί απο του ίδιους τους κατασκευαστές εκκεντροφόρων οι οποίοι δεν χρησιμοποιούν όλοι ενα στανταρ σημείο για την μέτρηση της διάρκειας.Έτσι πριν αποφασίσουμε αν ένας εκκεντροφόρος είναι άγριος λόγω μεγάλης διάρκειας πρέπει να ελέγχουμε το ύψος στο οποίο έχει μετρηθεί η ονομαστική διάρκεια του.

    Ελατήρια Βαλβίδων (Valve springs)

    Κατα την επιλογή ενός εκκεντροφόρου και την τοποθέτηση του στον κινητήρα επηρεάζουμε την λειτουργία και διαφόρων άλλων μερών του.Το πιο σημαντικό απο αυτά είναι τα ελατήρια των βαλβίδων.Με δεδομένο οτι ο εκκεντροφορός είναι αυτός που ανοίγει τις βαλβίδες ,το ελατήριο είναι αυτό που ελέγχει την κίνηση της βαλβίδας καθόλη την διάρκεια που αυτή είναι ανοιχτή με σκοπό να την επιστρέψει σωστά και με ασφάλεια στην αρχική της θέση.Στην περίπτωση βελτίωσης ενός κινητήρα , 3 παράγοντες είναι αυτοί που καθορίζουν τον τύπο του ελατήριου που θα χρησιμοποιηθεί ή αν πρεπει τα εργοστασιακά ελατήρια να αλλαχτούν με σκληρότερα:

    * Η ανύψωση του εκκεντροφόρου και το πόσο απότομες ράμπες έχει
    * Η χρήση μεγαλύτερων βαλβίδων από τις εργοστασιακές οι οποίες πιθανόν να είναι βαρύτερες.
    * Η χρήση του αυτοκινήτου και οι maximum στροφές λειτουργίας του κινητήρα.

    Στην περίπτωση που τελικά απαιτείται αλλαγή,προτείνεται η αντικατάσταση των εργοστασιακών ελατηρίων με σκληρότερα με σκοπό την ασφαλή και ελεγχόμενη κίνηση των βαλβίδων.

    Χρονισμός εκκεντροφόρων

    Κατα την βελτίωση ενός κινητήρα αλλάζουν τοσα πολλά χαρακτηριστικά που τα εργοστασιακά σημάδια χρονισμού μπορούν πλεόν να χρησιμοποιηθούν μόνο σαν οδηγοί για τον νεο προσεκτικό & ακριβή χρονισμό του κινητήρα.

    Η ακριβέστερη εργασία χρονισμού χρειάζεται δύο εργαλεία , ένα δίσκο χρονισμού & ένα ρολόι χρονισμού.

    Οι διαδικασίες χρονισμού μπορούν να πραγματοποιηθούν σε σχέση μόνο με τον πρώτο κύλινδρο , αγνοώντας όλους τους υπόλοιπους.

    Αρχικά θέτουμε το πρώτοέμβολο στο ¶νω Νεκρό Σημείο (Α.Ν.Σ.).Το εργοστασιακό Α.Ν.Σ. είναι σε αυτή την φάση σχετικό και όχι πραγματικά ακριβές.

    Τοποθετούμε το ρολόι χρονισμού μέσα απο το άνοιγμα του μπουζί μέχρι να φτάσει στην κορυφή του πιστονιού.Στην συνέχεια κινώντας μπροστά-πίσω τον στρόφαλο παίρνουμε ενδείξεις ακριβείας απο το ρολόι.Τοποθετούμε τον δίσκο χρονισμού στο μέτωπο του στροφάλου. Ένα κομμάτι καλωδίου που τοποθετείται σε κάποιο παρακείμενο μπουλονι θα ενεργήσει ως μηδενικός δείκτης και πρέπει να ευθυγραμμιστεί με το σημάδι 0 στο ρολόι.Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουμε οτι ο πρώτος κύλινδρος έχει το πιστόνι στο Α.Ν.Σ. και ο δίσκος χρονισμού είναι στο μηδέν.

    Απο εδώ και πέρα η διαδικασία διαφέρει ανάλογα αν ο κινητήρας έχει 1 ή 2 εκκεντροφόρους.

    Κινητήρας με 1 εκκεντροφόρο
    Σε αυτή την περίπτωση τα έκκεντρα εισαγωγής και εξαγωγής είναι όλα πανω σε έναν εκκεντροφόρο άξονα.Σε αυτή την περίπτωση επιλέγεται το έκκεντρο εισαγωγής για τον χρονισμό. Τώρα περιστρέφουμε τον στροφαλο δεξιόστροφα στην πλήρη θέση ανύψωσης σύμφωνα με τα στοιχεία του εκκεντροφόρου που τοποθετήθηκε στον κινητήρα (π.χ. για έναν εκκεντροφόρο 280° έχει την πλήρη ανύψωση στις 105°). Με αυτό τον τρόπο πρέπει να επιτύχουμε την πλήρη ανύψωση της βαλβίδας εισαγωγής.Στην περίπτωση ύπαρξης ρυθμιζόμενου γραναζιού το γρανάζι πρέπει να είναι λυμμένο και μολις επιτευχθεί η πλήρης ανύψωση να ξανασφιχθεί στην συγκεκριμένη θέση.Τέλος πραγματοποιούμε εναν έλεγχο έχοντας σαν βάση τα χαρακτηριστικά του προφιλ του εκκεντροφόρου.Περιστρέφοντας την μηχανή μέσω του στροφάλου διαβάζουμε απο τον δίσκο χρονισμού και απο το ρολόι τα σημεία στα οποία οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής ξεκινούν την ανύψωση και τα σημεία στα οποία επιστρέφουν στις έδρες τους.

    Κινητήρας με 2 εκκεντροφόρους

    Η βασική αρχή παραμένει η ίδια με την διαφορά οτι τα έκκεντρα εισαγωγής και εξαγωγής είναι σε διαφορετικούς εκκεντροφόρους άξονες.Στην περίπτωση αυτή ο εκκεντροφόρος εισαγωγής χρονίζεται οπως στην περίπτωση του κινητήρα με έναν εκκεντροφόρο.Ο εκκεντροφόρος εξαγωγής χρονίζεται πλεόν σαν ξεχωριστός εκκεντροφόρος αλλά παντα σε σχέση με την ανύψωση του εκκεντροφόρου εισαγωγής και τις μοίρες πριν το Α.Ν.Σ που αυτός παρουσιάζει την μέγιστη ανύψωση.Στην περίπτωση αυτή τα ρυθμιζόμενα γρανάζια βοηθούν παρα πολύ την διαδικασία χρονισμού.Τέλος οπως και πριν πραγματοποιούμε εναν έλεγχο με το ρολόι και τον δίσκο χρονισμού.

    Έλεγχος ανοχών

    Μετά την ολοκλήρωση της τοποθέτησης και πριν την θέσει του κινητήρα σε λειτουργία υπάρχουν κάποια βασικά σημεία ελέγχου που πρέπει να μετρηθούν:

    * Ανοχές σπειρών ελατηρίων βαλβίδων.
    Οταν ο εκκεντροφόρος παρουσιάζει την μέγιστη ανύψωση πρέπει το άνοιγμα μεταξύ των σπειρών των ελατηρίων των βαλβίδων να μην είναι μικρότερο απο 1.0mm

    * Καπελάκια βαλβίδων
    Η ανοχή μεταξύ του κατώτερου σημείο του καπέλου της βαλβίδας και του ανώτερου σημείου του οδηγού της βαλβίδας δεν πρέπει να είναι μικρότερη απο 1.5mm

    * Ανοχές μεταξύ πιστονιου και βαλβίδας.
    Η ανοχή μεταξύ του πιστονιου και της βαλβίδας δεν πρέπει να είναι μικρότερη απο 1.5mm για τις βαλβίδες εισαγωγής και 2.0mm για τις βαλβίδες εξαγωγής.Η ανοχή αυτή πρέπει να διατηρείται απο 0°-10° μετά το Α.Ν.Σ για τις βαλβίδες εισαγωγής και απο 0°-10° πριν το Α.Ν.Σ. για τις βαλβίδες εξαγωγής.

    Επιλογή εκκεντροφόρου

    Κατά την επιλογή ενός νέου εκκεντροφόρου πρέπει πρώτα να αναλύσουμε την χρήση για την οποία προορίζεται το αυτοκίνητο μας.

    Πρέπει πρωτα να δούμε και να αναλύσουμε το εύρος και την περιοχή στροφών που θα αποδοθούν αυτοί οι 20 ΗΡ που θα κερδίσουμε απο την αλλαγή του εκκεντροφόρου.Υπάρχει πάντα η περίπτωση να κερδίσουμε 20 ΗΡ στις 7500 rpm και να χάσουμε 10 ΗΡ στις 2500 rpm.Αυτό σημαίνει οτι κάθε φορά που θα επιταγχύνουμε απο τις 2500 rpm το αυτοκίνητο μας θα είναι 10 ΗΡ πιο αδύναμο απο πριν.

    Η λύση είναι απλή.Πρέπει να φανούμε λογικοί και να επιλέξουμε τον κατάλληλο εκκεντροφόρο για την κτάλληλη χρήση του αυτοκινήτου.Ανάλογα την χρήση του αυτοκινήτου μπορεί να είναι καλύτερο να τοποθετήσουμε εναν πιο ήπιο εκκεντροφόρο που θα μας αποδόσει +10 ΗΡ στις 3500 rpm.Αυτοί οι 10 ΗΡ θα είναι κάθε φορά διαθέσιμοι στην περιοχή γύρω απο τις 3500 rpm.

    Πολλαπλασιάστε αυτούς του 10 ΗΡ με την κάθε φορά που οδηγείτε στην περιοχή των 3500 rpm και αφαιρέστε τις φορές που οδηγείτε στην περιοχή των 7500 rpm.

    πηγή:
    Κώδικας:
    http://www.lioliosracing.gr/main.php?id=95&lang=el
  2. team2
    team2
    ήξερα οταν είδα τον stig στο avatar οτι έχουμε να κάνουμε με γνώστη της αυτοκίνησης.

    Σουπερ το άρθρο και πολύ αναλυτικό.

    Ενημερωτικά να αναφέρω ότι υπάρχουν μοτέρ (…το δικό μου π.χ) που λειτουργούν με 3 εκκεντροφόρους
  3. viperlesgr
    viperlesgr
    Πράγματι υπέροχο και τρομερά ενδιαφέρον το άρθρο σου !! Περιμένουμε και άλλα !!
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 3 από 3
Bookmarks