Μηνύματα   Θέματα   Μέλη   Online

ΕΛΑΣΤΙΚΑ - Ό,τι πρέπει να γνωρίζουμε

  1. limitt
    limitt
    1. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
    Αν και στο μυαλό πάρα πολλών οδηγών τα λάστιχα παίζουν το ρόλο του «φτωχού συγγενή» η συμβολή τους στην ασφάλεια των καθημερινών μας μετακινήσεων είναι απείρως μεγαλύτερη. Γιατί αποτελούν το συνδετικό κρίκο μεταξύ της ασφάλτου (ή του χώματος στην περίπτωση αγροτικού ή δασικού δρόμου) και του αυτοκινήτου μας. Όταν ο κρίκος αυτός χαλαρώσει ή σπάσει τότε έχουμε και απώλεια του ελέγχου του αυτοκινήτου. Από κει και πέρα οι συνέπειες είναι καθαρά θέμα τύχης.

    Το λάστιχο είναι κάτι σαν τα παπούτσια μας. Σκεφτείτε να περπατάτε σε μια απότομη κατηφόρα φορώντας παπούτσια με τακούνια και σκεφτείτε την ίδια κατάβαση με αθλητικά παπούτσια. Με αντίστοιχο τρόπο φανταστείτε και την πρόσφυση των ελαστικών στο δρόμο. Υψηλή πρόσφυση σημαίνει καλύτερο κράτημα στις στροφές, μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος, μεγαλύτερη ασφάλεια. Χαμηλή πρόσφυση σημαίνει ότι στις στροφές αρχίζουμε να γλιστράμε με πολύ χαμηλότερη ταχύτητα, ενώ για να φρενάρουμε χρειαζόμαστε μεγαλύτερο χώρο. Κατά συνέπεια η ενεργητική ασφάλεια που παρέχει το αυτοκίνητό μας μειώνεται σημαντικά. Οποιαδήποτε λοιπόν «τσιγκουνιά» ως προς τα ελαστικά και την έγκαιρη αντικατάστασή τους είναι εντελώς παράλογη, καθώς το κόστος οποιασδήποτε ζημιάς (ακόμα και ενός μικροτρακαρίσματος) σπανίως είναι μικρότερο από το κόστος τοποθέτησης καινούργιων ελαστικών.

    Το έργο των ελαστικών όμως δεν σταματά εδώ. Τα ελαστικά θα πρέπει να έχουν χαμηλή τριβή κύλισης, συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου, να προσφέρουν άνεση στους επιβαίνοντες απορροφώντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, να μην κάνουν θόρυβο και βεβαίως να αντέχουν στις καταπονήσεις (λακκούβες, χτυπήματα σε σαμαράκια ή ανέβασμα πεζοδρομίων), αλλά και να αντεπεξέρχονται σε ακραία καιρικά φαινόμενα (χιόνια το χειμώνα και ξηρασία το καλοκαίρι).

    Παρατηρούμε ότι απαιτήσεις προς τα λάστιχα είναι πολλές και σε κάποιο βαθμό αλληλοσυγκρουόμενες. Προσπαθώντας, λοιπόν, να συμβιβάσουν τα ασυμβίβαστα, τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης των βιομηχανιών παραγωγής ελαστικών επενδύουν χρόνο και χρήμα για την εξέλιξή τους, δοκιμάζοντας νέους τρόπους παραγωγής και αναπτύσσοντας νέα υλικά, αξιοποιώντας και τη γνώση που αποκτάται και από τους αγώνες αυτοκινήτου για να μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες του σύγχρονου οδηγού.

    2. ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
    Η δομή του ελαστικού
    Tο λάστιχο είναι αρκετά πιο πολύπλοκο απΆ ότι φαίνεται με την πρώτη ματιά. Πρώτο βασικό στοιχείο κάθε ελαστικού είναι ο σκελετός του. Aποτελείται από ίνες που τυλίγονται στις άκρες τους γύρω από δύο δακτυλίους (στεφάνες) που πιάνουν στα χείλη της ζάντας. Mεταξύ των υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των ινών αυτών περιλαμβάνονται το βαμβάκι, το ατσάλι, το νάιλον και άλλα, σύνθετα υλικά.

    Aπό τον τρόπο με τον οποίο οι ίνες του σκελετού είναι διατεταγμένες στο χώρο, διακρίνουμε δύο κατηγορίες ελαστικών: Tα ακτινικά (ή «ράντιαλ») και τα λάστιχα διαγωνίων λινών, τα οποία πλέον δεν χρησιμοποιούνται. Στα τελευταία, οι ίνες του σκελετού διασταυρώνονται μεταξύ τους και η διεύθυνσή τους δεν συμπίπτει με τη διεύθυνση της ακτίνας του ελαστικού (βλ. σχήμα).

    Σήμερα δεν νοείται λάστιχο για επιβατικό αυτοκίνητο -και όχι μόνο- που να μην είναι ράντιαλ. O σκελετός ενός ράντιαλ ελαστικού αποτελείται από μερικές στρώσεις «λινών», που ακολουθούν τη διεύθυνση των (νοητών) ακτίνων του ελαστικού ή έχουν ελάχιστη απόκλιση από αυτές.

    Δομή ελαστικού Radial: Η ζώνη αποτελείται από διάφορες στρώσεις (1 & 2) ειδικών ινών. Τα λινά (7) απλώνονται ακτινωτά και δένονται γύρω από τη στεφάνη (3). Η γόμα (5) είναι το υλικό που περιβάλλει το ελαστικό

    H γόμα είναι το μαύρο υλικό που εμείς βλέπουμε κοιτώντας το ελαστικό και περιβάλλει τον σκελετό στηριζόμενη σΆ αυτόν. Πρόκειται για διάφορες εκδοχές του καουτσούκ, που περιέχει κάθε φορά προσμίξεις ανάλογες με τις απαιτήσεις που έχουμε από το ελαστικό, αφού οι προσμίξεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά της γόμας και κατΆ επέκταση τη συμπεριφορά του ελαστικού.

    Στην περιφέρεια του ελαστικού, απλώνεται η ζώνη η οποία αποτελείται και αυτή από στρώσεις λινών (τέσσερις τουλάχιστον) διαφόρων ειδών. H ζώνη σφίγγει κατά κάποιον τρόπο το λάστιχο (η ονομασία της έχει άμεση σχέση με τη μορφή της) και είναι υπεύθυνη για την παραλληλόγραμμη μορφή της τομής του ελαστικού, που σε αντίθετη περίπτωση θα είχε κυκλική μορφή (σαν φουσκωμένη σαμπρέλα), με αποτέλεσμα τη μείωση της επιφάνειας του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με το δρόμο.

    Tα δύο βασικά πλεονεκτήματα των ακτινικών ελαστικών, οι μειωμένες φθορές και η μικρότερη αντίσταση στην κύλιση, οφείλονται και τα δύο στην ύπαρξη της ζώνης. Aν σε αυτά προσθέσουμε το μεγαλύτερο φορτίο που μπορούν να δεχθούν, την καλύτερη μετάδοση των δυνάμεων (κατά το διαμήκη και τον εγκάρσιο άξονα) και την πιο γρήγορη ανταπόκριση στις εντολές του οδηγού (στο στρίψιμο δηλαδή του τιμονιού), γίνεται κατανοητό γιατί αυτά επικράτησαν στην αγορά.

    Tο πέλμα τέλος είναι ένα εξαιρετικά ζωτικό στοιχείο, καθώς είναι αυτό που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα και από αυτό εξαρτάται, σε πολύ μεγάλο βαθμό, το κατά πόσον το λάστιχο διατηρεί την επαφή του με το δρόμο. Καλύτερη πρόσφυση επιτυγχάνεται όταν το πέλμα είναι τελείως επίπεδο και όσο το δυνατό φαρδύτερο. Aυτό όμως συμβαίνει μόνο στους αγώνες ταχύτητας και μόνο όταν δεν βρέχει, γιατί ένα εντελώς λείο πέλμα εξασφαλίζει πολύ καλή πρόσφυση στο στεγνό, αλλά πολύ κακή στο βρεγμένο. Έτσι το πέλμα ενός σύγχρονου ελαστικού διαθέτει αυλάκια (χάραξη) που καταλαμβάνουν ποσοστό που κυμαίνεται από 25% μέχρι 40% της επιφανείας του.


    Με το RunOnFlat της GoodYear μπορείτε να κινείστε για 80 χιλιόμετρα με ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα


    Η δομή του ελαστικού Pax System της Michelin

    Σύγκριση συμβατικού ελαστικού με το ελαστικό RunOnFlat. Η ενισχυμένη δομή των πλαϊνών, αλλά και ειδικά επιθέματα στο εσωτερικό επιτρέπουν τη λειτουργία του ελαστικού ακόμα και χωρίς αέρα

    Τύποι ελαστικών
    Η εξειδικευμένη χρήση πολλών αυτοκινήτων (π.χ. εκτός δρόμου 4Χ4), οι κλιματολογικές συνθήκες που είναι διαφορετικές από χώρα σε χώρα, οι ιδιαιτερότητες των δρόμων, οι ιδιαιτερότητες κάθε αυτοκινήτου και κάθε οδηγού χωριστά οδήγησαν από σχετικά νωρίς στη δημιουργία εξειδικευμένων τύπων ελαστικών. Στην αγορά υπάρχουν αυτή τη στιγμή λάστιχα ειδικά για χρήση στο χώμα ή στη λάσπη, λάστιχα για χιόνι και λάσπη (χειμερινά λάστιχα), λάστιχα για αυτοκίνητα επιδόσεων κ.ά. Η επιλογή κάθε τύπου πρέπει να γίνεται με βάση τις συνθήκες οδήγησης, το αυτοκίνητο αλλά και τις απαιτήσεις του οδηγού. Στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης, όπου οι χιονοπτώσεις και οι παγετοί είναι πολύ συχνότεροι απΆ ότι στην Ελλάδα, πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν άλλα λάστιχα το καλοκαίρι και άλλα το χειμώνα.

    Τα τελευταία χρόνια η ανάγκη για αύξηση της ασφάλειας, αλλά και για την απεξάρτηση από την κλασική ρεζέρβα, ώθησε μεγάλες εταιρίες να εξελίξουν ειδικούς τύπους ελαστικών που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να συνεχίσει να κινείται ακόμα και αν χάσει όλο τον αέρα (PaxSystem της Michelin, RunOnFlat της GoodYear). Τα λάστιχα αυτά επιτρέπουν στον οδηγό να συνεχίσει την πορεία του ακόμα και μετά από κλατάρισμα.

    3. ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
    Στο πλαϊνό κάθε λάστιχου βρίσκονται κωδικοποιημένες όχι μόνο οι τεχνικές προδιαγραφές του, αλλά και στοιχεία σχετικά με το πότε και που κατασκευάστηκε.
    05: το πλάτος του ελαστικού σε mm

    55: η σειρά ή προφίλ του ελαστικού. Το προφίλ (σειρά) ενός ελαστικού είναι το πηλίκο του ύψους του πλαϊνού δια του πλάτους του πέλματος, πολλαπλασιασμένο επί 100. Ο αριθμός που προκύπτει από τις παραπάνω πράξεις μας υποδεικνύει πόσο μικρότερο είναι το πλαϊνό από το πέλμα ( σειρά 55 δηλώνει προφίλ ίσο με το 55% του πλάτους του πέλματος ). Ελαστικά με προφίλ 55 και κάτω θεωρούνται ελαστικά χαμηλού προφίλ.

    R: Radial ( ακτινωτό, αναφέρεται στον τρόπο κατασκευής )

    16: η διάμετρος της ζάντας σε ίντσες

    91: ο δείκτης φορτίου, δηλαδή το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο για το συγκεκριμένο ελαστικό
    βλέπε σχετικό πίνακα

    W: ο δείκτης ταχύτητας (στη συγκεκριμένη περίπτωση μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα 270 km/h)
    βλέπε σχετικό πίνακα

    E13: Δείχνει τη χώρα έγκρισης του προϊόντος στην Ευρωπαϊκή Ένωση (13 ο κωδικός για το Λουξεμβούργο). Ακολουθεί ο κωδικός αριθμός της έγκρισης.

    Made in Luxemburg: Η χώρα κατασκευής του συγκεκριμένου ελαστικού

    DOT: Department of Transportation (Υπουργείο Μεταφορών ΗΠΑ). Ο αριθμός που ακολουθεί δείχνει πότε κατασκευάστηκε το λάστιχο, κάτι που είναι πολύ χρήσιμο κατά τη διαδικασία αγοράς ελαστικών.

    5004: Τα δύο πρώτα ψηφία του κωδικού δείχνουν τη βδομάδα και τα δύο τελευταία το έτος παραγωγής. Στην περίπτωσή μας το λάστιχο παρήχθη την 50η εβδομάδα του 2004.

    Στο πλαϊνό μπορούν επίσης να αναγράφονται πληροφορίες σχετικά με τη δομή του ελαστικού, όπως εδώ που βλέπουμε από πόσες στρώσεις αποτελείται η ζώνη του ελαστικού και από πόσες τα λινά.

    Όπου υπάρχει ο κωδικός M+S (Mud + Snow) αντιστοιχεί σε λάστιχα κατάλληλα για λάσπη και χιόνι (κυρίως χειμερινά και εκτός δρόμου λάστιχα).


    Για τα ελαστικά με κωδικό Z δεν υπάρχει πραγματικό όριο ταχύτητας. H μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα εξαρτάται από το φορτίο, την πίεση και το είδος του αυτοκινήτου.


    4. ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
    Επιλέγοντας τύπο ελαστικού
    Η επιλογή ελαστικών πρέπει να γίνεται με βάση τον τύπο και την ισχύ του αυτοκινήτου, τις ιδιαιτερότητες του χώρου όπου οδηγείται το αυτοκίνητο αλλά και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του οδηγού. Δεν έχει νόημα να τοποθετούμε λάστιχα με ψηλό δείκτη ταχύτητας (Η ή V) σε αυτοκίνητα με μικρή σχετικά ισχύ (60-80 ps). Δεν έχει επίσης νόημα να χρησιμοποιούμε χειμερινά ελαστικά σε περιοχές που πρακτικά δεν χιονίζει ποτέ. Αν τώρα έχουμε στην κατοχή μας κάποιο τετρακίνητο όχημα θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι και εδώ υπάρχουν διαβαθμίσεις ως προς το πόσο «χωμάτινο» ή «ασφάλτινο» είναι κάποιο λάστιχο (βλέπε σχετικό πίνακα)


    λάστιχο δρόμου


    λάστιχο 4x4


    λάστιχο υψηλών επιδόσεων


    χειμωνιάτικο λάστιχο

    Η τελική διαμόρφωση του ελαστικού εξαρτάται από τη χρήση για την οποία προορίζεται. Λάστιχα που προορίζονται για αυτοκίνητα εκτός δρόμου 4Χ4 ή για χειμερινή χρήση έχουν πολύ περισσότερες και βαθύτερες αυλακώσεις από τα λάστιχα επιδόσεων, ενώ επιπλέον έχουν και μεγαλύτερο προφίλ

    Επιλέγοντας σειρά και πλάτος πέλματος
    Ένα φαρδύ λάστιχο εξασφαλίζει καλύτερη πρόσφυση σε σχέση με ένα πιο στενό της ίδιας διαμέτρου, δηλαδή καλύτερο κράτημα στις στροφές, λιγότερο σπινάρισμα κατά την εκκίνηση και καλύτερο φρενάρισμα.

    Από την άλλη δεν λείπουν μια σειρά μειονεκτήματα, όπως η αυξημένη τάση για υδρολίσθηση, κάτι που αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα των ελαστικών χαμηλού προφίλ. Ένα φαρδύ λάστιχο αρχίζει να «κολυμπά» πιο εύκολα από το αντίστοιχο στενό σε βρεγμένο δρόμο. H αυξημένη μετωπική επιφάνεια του ελαστικού επιφέρει επίσης αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης, η οποία σε συνδυασμό και με το αυξημένο (κατά 10-15%) βάρος έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης. Tο βαρύτερο τιμόνι είναι ένα ακόμα μείον των ελαστικών χαμηλού προφίλ (αυτό βέβαια στην περίπτωση που το αυτοκίνητο δε διαθέτει υδραυλικό τιμόνι).

    Oι αυτοκινητοβιομηχανίες, στις περισσότερες περιπτώσεις, βρίσκουν τη χρυσή τομή, τοποθετώντας στα προϊόντα τους ελαστικά με την πλέον σωστή διάσταση για το συγκεκριμένο μοντέλο, προτείνοντας και μια εναλλακτική «φαρδύτερη» λύση. Tο καλύτερο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να ακολουθήσει τις οδηγίες του εργοστασίου, επιλέγοντας τον τύπο ελαστικού που ταιριάζει στο αυτοκίνητο και στο στιλ οδήγησής του.

    5. ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
    Τί θα πρέπει να προσέχετε
    • Ελέγχετε περιοδικά (μια φορά το μήνα) και πριν από μεγάλα ταξίδια την πίεση των ελαστικών (και της ρεζέρβας). Ο έλεγχος της πίεσης πρέπει να γίνεται μόνο όταν τα λάστιχα είναι κρύα. Για αντιστοιχία bar-psi βλ. σχετικό πίνακα.

    • Τα λάστιχα θα πρέπει να έχουν την πίεση που αναγράφεται στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου σας. Λάστιχα με μικρότερη πίεση φθείρονται πιο εύκολα και παρέχουν μειωμένη δυνατότητα ελέγχου του αυτοκινήτου, ενώ κατά το φρενάρισμα αυξάνεται η απόσταση ακινητοποίησης. Στα λάστιχα με αυξημένη πίεση μειώνεται η πρόσφυση και η ευστάθεια κατά το φρενάρισμα.

    • Ελέγχετε οπτικά τα πλαϊνά των ελαστικών σας για τυχόν εξογκώματα ή άλλου είδους φθορές, που μαρτυρούν ζημιά στο σκελετό. Σε περίπτωση τέτοιου είδους ζημιάς το λάστιχο είναι επικίνδυνο και πρέπει να αντικατασταθεί.

    • Η βαλβίδα πρέπει να έχει πάντα το καπάκι της.

    • Σε περίπτωση αλλαγής ελαστικών, θα πρέπει να γίνει έλεγχος των μπουλονιών στους τροχούς στα 300 χλμ. ή μετά από 3 ώρες χρήσης.

    • Να ελέγχετε το βάθος του πέλματος ( ύψος τακουνιών ) που δεν πρέπει ποτέ να είναι μικρότερο από εκείνο που ορίζει ο νόμος ή από εκείνο που απαιτούν οι συνθήκες χρήσης.

    • Τα καινούργια λάστιχα χρειάζονται «στρώσιμο» για τα πρώτα 300 περίπου χιλιόμετρα, με οδήγηση σε ήπιους ρυθμούς.

    • Κάθε 5.000 – 10.000 χλμ. αλλάζετε τη θέση των ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή (συνήθως τα εμπρός - πίσω και όχι διαγώνια), για να πετύχετε ομοιόμορφη φθορά και να διατηρήσετε αναλλοίωτη την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σας.

    • Σε περίπτωση παρατεταμένης ακινησίας του αυτοκινήτου αυξήστε την πίεση κατά 0,5 bar.


    Η αντικατάσταση των ελαστικών
    • Η αντικατάσταση των ελαστικών θα πρέπει να πραγματοποιείται ανεξαρτήτως χιλιομέτρων ή ηλικίας, όταν διαπιστώνεται ότι έχουν χάσει σημαντικό μέρος των αρχικών τους ιδιοτήτων, δηλαδή όταν γλιστράνε και προσφέρουν πλέον μειωμένη ασφάλεια. Μπορεί δηλαδή να χρειαστεί να αλλάξετε λάστιχα στις 30.000 km, αλλά μπορεί να τα αλλάξετε και στις 50.000 km.
    • Mην αναβάλλετε την αντικατάσταση των ελαστικών για το φθινόπωρο, αν αυτά είναι φθαρμένα από την άνοιξη. Σε αντίθεση με την επικρατούσα άποψη, το καλοκαίρι είναι επίσης επικίνδυνο, καθώς οι αυξημένες θερμοκρασίες «ξεραίνουν» το λάστιχο, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της πρόσφυσης.

    auto-internet.gr
    ibizaclub.gr
  2. viperlesgr
    viperlesgr
    Πραγματι μεγάλος παράγοντας το λάστιχο που συχνά με το καιρό το παραβλέπουμε μέχρι που βάζουμε τα νέα και καταλαβαίνουμε σε τι σημείο είχε φτάσει το προηγούμενο . Εγω σχεδόν έστριβα με slide μετα απο δυο χρόνια χρήσης των condinental που είχα και είχα συνηθίσει ( μου άρεσε κιολας ...) και δεν έλεγα να αλλάξω . Τελικά άλλαξα μαζί με τις ζάντες και την πρώτη μέρα που έβαλα τα νέα uniroyal rainsport 2 σειρά v ένιωσα οτι μπήκαν καρφιά στο έδαφος. τοτε κατάλαβα τι μαλ@@@ες κάνουμε και παίζουμε με τη ζωή μας. Δεν τα αφήνω ξανά τόσο !!!!!

    limitt μιας και φαίνεσαι και συ να το χεις σαν την team για πες μου τη γνώμη σου και αν ξέρεις τίποτα για τα δικά μου λάστιχα

    τα έχω κανα τρίμηνο .Πολύ ικανοποιημένος για την ώρα . Ελπίζω να μην με προδώσουν γρήγορα !!!!!


  3. team2
    team2
    δεν εχω δοκιμασει το λαστιχο που φόρεσες αλλά ως βροχολάστιχο θα πρεπει εχεις αρκετο θόρυβο κύλισης σε στεγνο.
    Ισχύει?
    Η χάραξη θυμίζει αρκετά τα toyo proxes παντος.
  4. limitt
    limitt
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο viperlesgr Εμφάνιση μηνυμάτων
    limitt μιας και φαίνεσαι και συ να το χεις σαν την team για πες μου τη γνώμη σου και αν ξέρεις τίποτα για τα δικά μου λάστιχα
    Δε θυμάσαι που σου είχα στείλει pm και σε ρωτούσα για τα λάστιχα που φοράς; Οπότε δε ξέρω αλλά θα μάθω γιατί τελικά αυτά θα βάλω. 440¤ (μαζί με άζωτο). Καλά δεν είναι;
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο team2 Εμφάνιση μηνυμάτων
    δεν εχω δοκιμασει το λαστιχο που φόρεσες αλλά ως βροχολάστιχο θα πρεπει εχεις αρκετο θόρυβο κύλισης σε στεγνο.
    Ισχύει?
    Αυτό που λες δε πρέπει να ισχύει. Έτσι λένε δοκιμές ανεξάρτητες από τη Uniroyal. Γενικά η βαθμολογία του είναι αρκετά καλή 7.83/10.


    Έχει εδώ κάποιες λεπτομέρειες, click->
    National Tyres Products Tyres
  5. viperlesgr
    viperlesgr
    θόρυβο δεν έχω και η αποδοσή τους ιδίως σε βρεγμένο είναι απίστευτη !!! πράγματι μοιάζει πολύ με τα toyo proxes που μου είχες προτείνει . Ειναι αρκετά μαλακό λάστιχο και νομίζω οτι γρήγορα θα το αφήσω στην άσφαλτο αλλα όσο κρατάει όπως τώρα θα τα ευχαριστηθώ σίγουρα . Το καλό είναι οτι δεν είναι ακριβό λάστιχο . Εμένα μου κόστισαν 300 ευρώ σε 15 (195/50/15) , οπότε και να λιώσουν νωρίτερα πάμε γι΄΄αλλα μετά .

    ¶ζωτο ε ; Σ'εμάς εδώ υπάρχει μονο ένας που βάζει άζωτο και βρίσκεται στου διαόλου... αλλα δεν βάζω γιατί θα είναι τραλαιπωρία να το ελένγχω και αν βρεθώ αλλού την πάτησα. Οπότε αέρακι του θεού !!!
  6. limitt
    limitt
    Εμένα είναι 16" (205/45/16). Το άζωτο δε χρειάζεται να το ελέγξεις, άντε μια φορά το εξάμηνο. Δεν χάνει.
  7. team2
    team2
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο limitt Εμφάνιση μηνυμάτων
    Εμένα είναι 16" (205/45/16). Το άζωτο δε χρειάζεται να το ελέγξεις, άντε μια φορά το εξάμηνο. Δεν χάνει.
    και εσυ φορας σχετικά μη εμπορικη διάσταση και μισό νούμερο... εξού και η τιμή που προανέφερες.
    Εγω για 195/45/15 σκάω την φορά στα 450 κοντά
  8. limitt
    limitt
    450¤ για 15";;; Πολλά είναι. Τι λάστιχα (μάρκα) φοράει το αμάξι;

    Εδώ για τις 16" που θέλω το uniroyal θεωρείται ακριβό και υπ' όψιν τα 440¤ είναι τιμή γνωστού. Κανονικά είναι στα 470¤+
  9. team2
    team2
    toyo Τ1-R proxes φοραω και φιλικη τιμη πηγαν 460.
    Δυστυχώς δεν έχει ζητηση η διασταση αυτη που εχω οποτε κοπανανε.
    Στις 15αρες το 50αρι προφιλ ειναι εμπορικό.
    Για R888 που έψαχνα για τους αγώνες σε 195 δεν παιζει 45αρι... γενικόταρα δεν βγαίνει 45αρι σεμι.
    Οπότε αν τελικά το επιτρέψουν τα δισκόφρενα για σεμι θα πρεπει να κοιτάξω σε 14αρα. "κλαψ"
  10. limitt
    limitt
    Για δες εδώ: click-> elastika-online.gr γιατί η διαφορά της τιμή είναι μεγάλη και σε συμφέρει.

    Σε μένα που θέλω τα uniroyal δε με συμφέρει. Σε σένα όμως ναι. 73,80¤/λάστιχο.
  11. team2
    team2
    Το γνωρίζω το site.
    υπάρχει και μια ιστορία ενός φίλου που αγόρασε από εκεί τα λαστιχά του...
    όταν τα παρελαβε περίπου μέσα καλοκαιριου (φέτος) το DOT στο λάστιχο έλεγε, παραγωγή την 32η εβδομάδα του 2007. Και είχε σχετικό πρόβλημα με την αλλαγή τους.
    Προσωπικά προτιμώ να είναι μέσα στο τελευταίο τρίμηνο και ας δώσω 50 Ευρώ παραπάνω.
  12. limitt
    limitt
    Εννοείται,αν είναι έτσι ,να δώσεις κάτι παραπάνω. Εμένα γνωστοί μου δεν είχαν κάποιο πρόβλημα.
    Είναι να μη σου κάτσει..
  13. limitt
    limitt
    @team2 είσαι ευχαριστημένη από τα Toyo Proxes Τ1-R γιατί το σκέφτομαι και για αυτά...;;
  14. team2
    team2
    ω ναι.

    Ειναι η δευτερη φορα που τα φοραω στο αυτοκινητο.

    Είναι πολύ τίμιο λαστιχάκι, πολύ καλό πλαϊνό και πέλμα, ζεσταίνονται γρήγορα και αποδίδουν σε όλες τις θερμοκρασίες.
  15. limitt
    limitt
    Τα ελαστικά είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ του οχήματος και του οδοστρώματος. Στην ουσία πρόκειται για λίγα τετραγωνικά εκατοστά τα οποία αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας το δύσκολο έργο της πρόσφυσης.

    Ένα καλό σετ ελαστικών μπορεί να αναδείξει τις αρετές της ανάρτησης, των φρένων αλλά…και τα χέρια του οδηγού! Αντιθέτως, φθαρμένα ή ακατάλληλα λάστιχα μπορούν να φέρουν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση οποιαδήποτε κατασκευή και οποιονδήποτε οδηγό ειδικά όταν στην εξίσωση της πρόσφυσης εισέρχεται ο παράγοντας "ελληνική άσφαλτος" ή αλλιώς οδόστρωμα-σαπούνι.



    Διάσταση

    Πολλοί είναι αυτοί που σπεύδουν να τοποθετήσουν μεγαλύτερες ζάντες στο αυτοκίνητό τους κυρίως για λόγους εμφάνισης. Οι υπερβολές όμως πρέπει να αποφεύγονται. Ένα πολύ φαρδύ ελαστικό μπορεί να χαρίζει μεγάλα αποθέματα πρόσφυσης αλλά ταυτόχρονα είναι και πιο ευάλωτο στην υδρολίσθηση.

    Τα πολύ χαμηλού προφίλ ελαστικά εξασφαλίζουν πολύ καλή πληροφόρηση στο τιμόνι και αντιδρούν πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού αφού δεν "μαγουλιάζουν" αλλά από την άλλη στέλνουν την άνεση για περίπατο. Το ιδανικό είναι να μην ξεφεύγουμε από τη συνολική διάμετρο της εργοστασιακής διάστασης επιλέγοντας μεν μεγαλύτερη ζάντα αλλά σε συνδυασμό με ελαστικό χαμηλότερου προφίλ.

    Για παράδειγμα, έστω ότι το αυτοκίνητό μας φοράει ελαστικά 205/55 R16 και θέλουμε να τοποθετήσουμε ζάντες 17”. Το συνολικό ύψος στην πρώτη περίπτωση είναι:

    16Χ25,4= 406,4 mm (διάμετρος της ζάντας σε mm) και 205Χ0,55=112,75 mm (το ύψος του ελαστικού σε mm) άρα συνολικά: 406,4 + 112,75 + 112,75 = 631,9 mm (συνολικό ύψος τροχού)

    Η κοντινότερη διάσταση ελαστικού σε ζάντα 17” είναι η 225/45 διότι:
    17Χ25,4= 431,8 mm και 225Χ0,45=101,25 mm άρα το συνολικό ύψος του τροχού είναι:

    431,8 + 101,25 + 101,25 = 634,3 mm

    Η διαφορά είναι μόλις 2,4 mm επομένως δεν αλλάζει πολύ η συνολική διάσταση του τροχού.

    Πίεση

    Οι σωστές πιέσεις αναγράφονται στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου αλλά και σε κάποιο εμφανές σημείο (π.χ. στην πόρτα του οδηγού, στην τάπα του ρεζερβουάρ κλπ.). Η μέτρηση της πίεσης πρέπει να γίνει με τα λάστιχα κρύα και κατά προτίμηση όχι στο βενζινάδικο γιατί τα όργανα έχουν μεγάλες αποκλίσεις.

    Προσοχή: δεν μπορείτε να κάνετε "διάγνωση" με το μάτι παρά μόνο αν το ελαστικό έχει χάσει πάρα πολύ αέρα.
    Αγοράστε ένα μανόμετρο από το εμπόριο για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο. Λίγο παραπάνω πίεση δεν βλάπτει ενώ αντίθετα, αν η πίεση είναι μικρότερη της προτεινόμενης τότε το ελαστικό ενδέχεται να υπερθερμανθεί (κυρίως σε υψηλές ταχύτητες) ή να ξεζανταριστεί, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πολύ επικίνδυνες καταστάσεις. Ελέγχετε τις πιέσεις μια φορά το μήνα και οπωσδήποτε πριν από ταξίδι. Και μην ξεχνάτε: σωστές πιέσεις σημαίνει και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου!



    Τα πλαϊνά

    Τα σύγχρονα ελαστικά φέρουν στο πλάι τους διάφορα νούμερα, γράμματα κλπ. Αυτό που κυρίως σας ενδιαφέρει είναι να αποκρυπτογραφήσετε το σημείο με φόρμα

    205/55R16 89W

    Όπου:

    205: το πλάτος του πέλματος (mm)

    55: το προφίλ του ελαστικού (%). Αφορά το ποσοστό επί τοις εκατό του πέλματος δηλ. 55% του 205 άρα 112,75 mm

    R: τύπος κατασκευής (R=Radial δηλ. ακτινωτός)

    16: διάμετρος της ζάντας (ίντσες)

    89: Δείκτης φορτίου (βλ. Πίνακα 1)

    W: Δείκτης ταχύτητας (βλ. Πίνακα 2)

    ¶λλο ένα σημείο προσοχής είναι το γνωστό DOT που στην πράξη δείχνει την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού και απεικονίζεται συνήθως με τέσσερις αριθμούς: οι δύο πρώτοι δείχνουν την εβδομάδα του έτους και οι δύο τελευταίοι το έτος κατασκευής του ελαστικού. Δηλ, το DOT 3108
    σημαίνει ότι το ελαστικό έχει κατασκευαστεί την 31η εβδομάδα του 2008.

    Σταύρωμα ή εμπρός-πίσω

    Αφορά όλα τα αυτοκίνητα ανεξάρτητα αν έχουν την κίνηση εμπρός-πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Ανάλογα με τη χρήση, τα ελαστικά γύρω στα 10.000 km πρέπει να αλλάξουν θέσεις μεταξύ τους. Η πρώτη λύση είναι να φέρουμε τα πίσω εμπρός και το ανάποδο και η δεύτερη να τα "σταυρώσουμε" δηλαδή το πίσω αριστερό λάστιχο να πάει εμπρός δεξιά και αντίστοιχα το πίσω δεξιά εμπρός αριστερά. Προσοχή! Μετά την αλλαγή μην ξεχάσετε να ρυθμίσετε τις πιέσεις.

    Ελαστικά επιδόσεων

    Το κάθε ελαστικό έχει συγκεκριμένες φυσικές ιδιότητες οι οποίες καθορίζουν και την απόδοσή του. Διαβάζοντας τα χαρακτηριστικά ενός σπορ ελαστικού αν μη τι άλλο μπορεί να ενθουσιαστούμε. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι ταιριάζει απαραίτητα και στο δικό μας αυτοκίνητο. Το σπορ ελαστικό απευθύνεται πρώτα απ' όλα σε σπορ αυτοκίνητα. Δεν είναι δυνατόν να τοποθετούνται ελαστικά με δείκτη ταχύτητας ZR (240+ km/h) σε ένα αυτοκίνητο που η τελική του ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 210 km/h. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το ελαστικό δεν θα φτάσει ποτέ στην θερμοκρασία λειτουργίας του άρα δεν θα αποδώσει ποτέ αυτά για τα οποία έχει σχεδιαστεί. Συν τοις άλλοις, τα σπορ ελαστικά είναι και πολύ πιο ακριβά από τα νορμάλ.

    Οπτικός έλεγχος

    Μην αμελείτε να κάνετε έναν οπτικό έλεγχο στα ελαστικά σας π.χ. όταν τσεκάρετε τις πιέσεις. Ελέγξτε για σκισίματα, εξογκώματα στα πλαϊνά (σαν μικρό μπαλόνι) αλλά και για την φθορά του πέλματος. Ρίξτε μια ματιά για εμφανή σημάδια ανομοιόμορφης φθοράς και μετά κάντε το τσεκ με το κέρμα: βάλτε ένα κέρμα στις αυλακώσεις του ελαστικού και ελέγξτε 1ον ότι το βάθος του πέλματος είναι παντού ίδιο και 2ον ότι το βάθος του πέλματος δεν είναι μικρότερο από 2 mm.

    Επίσης αν κατά τους ελέγχους που κάνετε διαπιστώσετε απώλεια πίεσης, τότε ρίξτε μια ματιά στις βαλβίδες του ελαστικού γιατί δεν είναι λίγες οι φορές που χάνουν αέρα. Αυτό μπορεί να γίνει εύκολα με τον κλασικό τρόπο: βάλτε λίγο σάλιο στη βαλβίδα και αν δείτε φουσκάλες τότε αλλάχτε τη το συντομότερο δυνατό.

    Ηλικία ελαστικού

    Μπορεί ένα ελαστικό να δείχνει οπτικά σε τέλεια κατάσταση αλλά αυτό δε σημαίνει ότι διατηρεί στο ακέραιο τις φυσικές του ιδιότητες. Με απλά λόγια, μπορεί το πέλμα και τα πλαϊνά να μην έχουν εμφανή σημάδια "κόπωσης" αλλά το λάστιχο να γλιστρά. Με την πολυκαιρία, το πέλμα "ξεραίνεται" και δεν μπορεί να προσφέρει την απαιτούμενη πρόσφυση. Η ηλικία του ελαστικού μπορεί να αποκαλυφθεί από τον αριθμό DOT που επεξηγήσαμε πως διαβάζεται αλλά και από τις πολύ μικρές ρωγμές που κάνουν την εμφάνισή τους και προδίδουν την αναποτελεσματικότητα του ελαστικού.

    Φθορά


    Τα σύγχρονα ελαστικά έχουν έναν δείκτη φθοράς (συνήθως ένα βέλος) που αποτελεί μια ένδειξη για την κατάστασή τους. Πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι ο βαθμός φθοράς διαφέρει από λάστιχο σε λάστιχο και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Σε ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο τα εμπρός ελαστικά καταπονούνται πολύ περισσότερο από τα πίσω. Επίσης, η φθορά μπορεί να πάρει απρόβλεπτες διαστάσεις στην περίπτωση που είναι λάθος η ευθυγράμμιση ή έχει μείνει κάποιο "κουσούρι" από τρακάρισμα (στραβωμένο ψαλίδι, πλαίσιο, ακρόμπαρο). Η νευρική οδήγηση, τα άσκοπα σπιναρίσματα και οι "τιμονιές" αφαιρούν γόμα και χρόνο ζωής από το πέλμα. Τα σύγχρονα ελαστικά προορίζονται για περίπου 40.000 km με μέσο όρο ζωής τα 3 χρόνια.

    Κιτ επισκευής


    Μια καλή λύση ιδιαίτερα για όσους βλέπουν σαν εφιάλτη τη διαδικασία να αλλάξουν λάστιχο είναι το κιτ επισκευής. Πρόκειται για μια μικρή φιάλη με ειδικό αφρό που γεμίζει το λάστιχο και μπορεί να σας μεταφέρει μέχρι το κοντινότερο βουλκανιζατέρ. Σε περίπτωση όμως που το ελαστικό έχει πάθει μεγάλη ζημιά τότε θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε την ρεζέρβα. Τέλος, πρέπει να γνωρίζετε ότι τα κιτ επισκευής έχουν ημερομηνία λήξης.



    Ρεζέρβα

    Στις μέρες μας όπου υπάρχουν αρκετά μοντέλα που δεν διαθέτουν ρεζέρβα (συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις έχουν κιτ επισκευής ή ελαστικά run flat), ο 5ος τροχός του αυτοκινήτου πρέπει να είναι σε ετοιμότητα όταν του ζητηθεί η βοήθεια. Τσεκάρετε την πίεση της ρεζέρβας και αν από την πολυκαιρία η κατάσταση του πέλματος έχει πρόβλημα τότε μη διστάσετε να προβείτε στην αγορά ενός νέου ελαστικού. Προσοχή στις ρεζέρβες-τροχούς τύπου ανάγκης οι οποίες συνήθως είναι για ταχύτητες μικρότερες των 80 km/h.

    Σαμπρέλα


    Ένα λάθος που μπορεί να οδηγήσει σε πολύ επικίνδυνες καταστάσεις είναι η τοποθέτηση σαμπρέλας σε ελαστικό tubeless δηλ. ελαστικό που είναι σχεδιασμένο να χρησιμοποιηθεί χωρίς σαμπρέλα. Αν ένα λάστιχο "αποκτήσει" μια μεγάλη τρύπα ή σκίσιμο, η λύση που πολύ πιθανόν να ακούσετε από το στόμα "ειδικών" είναι η τοποθέτηση σαμπρέλας. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται θύλακες αέρος μεταξύ του ελαστικού και της σαμπρέλας που υπερθερμαίνονται και μπορεί να οδηγήσουν σε κλατάρισμα. Ποτέ σαμπρέλα σε tubeless ελαστικό!

    ¶ζωτο

    Το άζωτο προέρχεται από τους αγώνες και πλέον μπορεί κάποιος να το προμηθευτεί από αρκετά σημεία. Το κυριότερο πλεονέκτημά του αφορά το γεγονός ότι δεν μεταβάλλεται η θερμοκρασία του επομένως και η πίεση σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο ο ατμοσφαιρικός αέρας. Επίσης, τα μόρια του αζώτου είναι μεγαλύτερα από αυτά του αέρα με αποτέλεσμα το ελαστικό να διατηρεί την πίεση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Από την άλλη, το κόστος για το γέμισμα με άζωτο ανέρχεται περίπου στα 5 ευρώ ανά ελαστικό. Τέλος, τα ελαστικά με άζωτο είναι λιγότερο επιρρεπή στο κλατάρισμα.

    Ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση

    Δε νοείται αυτοκίνητο χωρίς σωστή ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση. Το ελαστικό είναι ο καλύτερος "ρουφιάνος" σε περίπτωση που κάποιος τροχός είναι λάθος ρυθμισμένος αφού κατά πρώτο λόγο θα παράγει κραδασμούς ή πολύ μεγάλο θόρυβο κύλισης και κατά δεύτερο ανομοιόμορφη φθορά στο πέλμα. Σε περίπτωση αλλαγής ελαστικού πρέπει να γίνει οπωσδήποτε ζυγοστάθμιση και αν είναι δυνατόν με τους τροχούς επάνω στο αυτοκίνητο για μεγαλύτερη ακρίβεια στη ρύθμιση.

    Ελαστικά Run Flat



    Σε μια προσπάθεια να απαλλαγούν από το "βάρος" της ρεζέρβας, οι κατασκευαστές προχώρησαν στην παραγωγή ελαστικών που μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ακόμα και σε συνθήκες πολύ χαμηλής πίεσης ακόμα και μηδενικής. Τα ελαστικά run flat έχουν τις ρίζες τους πολύ πίσω αλλά ουσιαστικά τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να αποκτούν μερίδιο στην αγορά. Τα τοιχώματα είναι ενισχυμένα με αποτέλεσμα το λάστιχο να μην "καταρρέει" σε περίπτωση κλαταρίσματος.

    Φυσικά, τα run flat σε κατάσταση μηδενικής πίεσης δεν προορίζονται για ταχύτητες άνω των 90 km/h και για περισσότερα από περίπου 150-200 km/h απόσταση. Μικρό το τίμημα όμως για μια τεχνολογία που απαλάσσει τους κατασκευαστές από μια σημαντική παράμετρο κατά τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου (η κανονική ρεζέρβα "πιάνει" πολύ χώρο) και τους οδηγούς από την διαδικασία αλλαγής ελαστικού. Στα μείον, η θορυβώδης κύλιση και η μέτρια απόσβεση ανωμαλιών.

    auto24.gr

  16. eno71
    eno71
    Παιδια θέλω μια βοηθεια. Πρέπει να αλλάξω λάστιχα στο αυτοκίνητο μου rx-8.
    Διάσταση 225/45/18. σε κάποια συγκριτικά είδα να έχουν καταπληκτική βαθμολογία τα FALKEN-OHTSU FK-452. Θα ήθελα τη γνώμη σας για αυτά ή οποιαδήποτε άλλα.
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 16 από 16
Bookmarks