Μηνύματα   Θέματα   Μέλη   Online

Πάνω απΆ όλα η ασφάλεια

  1. limitt
    limitt
    Έχουμε παρουσιάσει κατά καιρούς πολλά θέματα για το πως να επιλέξετε το κατάλληλο αυτοκίνητο, πόσα χρήματα χρειάζεται να διαθέσετε για κάθε μοντέλο, όλες τις κατηγορίες με τις τιμές και κάθε λογής αυτοκίνητα για όλα τα γούστα.

    Δε θα μπορούσαμε όμως να παραλείψουμε να σας γράψουμε για ένα πολύ σημαντικό τομέα που δεν είναι άλλο από την ασφάλεια.

    Καλό το γρήγορο αυτοκίνητο, καλό το όμορφο, καλό το μικρό ή το μεγάλο αλλά χωρίς τα απαραίτητα επίπεδα ασφαλείας ποιος ο λόγος να το αγοράσετε;

    Στο δρόμο δεν έχει σημασία πόσο γρήγορος, πόσο στιλάτος ή χλιδάτος είσαι. Στο δρόμο σημασία έχει να ξεκινάς και να φτάνεις με ασφάλεια στον προορισμό σου. Ένας τομέας που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και δυστυχώς εμείς οι πολίτες-οδηγοί δεν δίνουμε την πρέπουσα προσοχή.

    Δεν χρειάζεται όμως να λέμε συνέχεια για τη σοβαρότητα του θέματος. Δυστυχώς τόσοι συνάνθρωποί μας κάθε χρόνο αφήνουν την τελευταία τους πνοή πάνω στην άσφαλτο και η αρνητική πρωτιά της χώρας μας σε τροχαία ατυχήματα είναι αρκετά για να μας ενεργοποιήσουν.

    Τι πρέπει να γίνει για να σταματήσει αυτός ο ακήρυχτος πόλεμος; Τα ερωτήματα πολλά και οι λύσεις, λίγες. Θίγοντας αυτό το ευαίσθητο θέμα θα θέλαμε να πληροφορήσουμε τους αναγνώστες του AUTO 24 για το τι εννοούμε ασφάλεια στον χώρο του αυτοκινήτου.



    Τι είναι η ενεργητική και η παθητική ασφάλεια;

    ΚατΆ αρχάς να ξεκαθαρίσουμε κάτι για να μην συγχέουμε κάποιες έννοιες που έχουν μεγάλη σημασία σε αυτό τον τομέα. Οι έννοιες αυτές είναι η ενεργητική και παθητική ασφάλεια.

    Οι παρακάτω διευκρίνιση θα σας βοηθήσει να καταλάβετε καλύτερα το θέμα και να σας βάλει σε σκέψεις την επόμενη φορά που θα μπείτε στη διαδικασία της αγοράς νέου αυτοκινήτου. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

    -Συστήματα ενεργητικής ασφάλειας είναι αυτά που παρέχουν τη δυνατότητα στον οδηγό του αυτοκινήτου να κατευθύνει και να ελέγχει τη πορεία του στο δρόμο, αποφεύγοντας τις συγκρούσεις.

    Θα μπορούσαμε να τα πούμε και συστήματα πρόληψης. Πρόκειται για ηλεκτρονικά συστήματα όπως το ABS (σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών), BAS (σύστημα δυναμικής επιβράδυνσης), ASR ή ESR (σύστημα αντιολίσθησης των τροχών), καθώς και το ESP (το σύστημα ευστάθειας, που αφαιρεί ή προσθέτει ροπή στους τροχούς ώστε να μη φύγει το αυτοκίνητο από το δρόμο εάν γλυστρίσει σε κάποια στροφή). To ESP πολλές φορές μπορεί να έχει διαφορετική ονομασία από εταιρεία σε εταιρεία.

    -Συστήματα παθητικής ασφάλειας είναι τα συστήματα του αυτοκινήτου που σε περίπτωση σύγκρουσης, προστατεύουν τον οδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες από τραυματισμούς.

    Τέτοια συστήματα στο αυτοκίνητο είναι οι ζώνες ασφαλείας με τους προεντατήρες, τα βυθιζόμενα καθίσματα, οι αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι (τύπου κουρτίνας), αλλά και οι μπάρες στο σασί του αυτοκινήτου.

    Αυτές οι δύο έννοιες είναι που θα μας απασχολήσουν σε αυτό το άρθρο. Κάθε κίνηση από εδώ και στο εξής στην αγορά αυτοκινήτου θα πρέπει να εξετάζετε λεπτομερώς και να καλύπτει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό αυτές τις προϋποθέσεις.





    Είναι αρκετά τα Crash Test;

    Για την διαπίστωση και τον έλεγχο της ασφάλειας ενός μοντέλου, εκτός από την ίδια την εταιρεία, αρμόδιος φορέας θεωρείται ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP που διενεργεί δοκιμές πρόσκρουσης με κορυφαία βαθμολόγηση αυτή των 5 αστέρων.

    Γνωρίζοντας οι εταιρείες τα τέστ που γίνονται, σχεδιάζουν και κατασκευάζουν ένα μοντέλο προσπαθώντας να αγγίξουν το άριστα. Αυτή η τιμή είναι όμως αρκετή ή αποτελεσματική;

    Τα περισσότερα ατυχήματα δε γίνονται με 64 χλμ./ώρα και δεν είναι μόνο μετωπικές ή πλαγιομετωπικές συγκρούσεις. Υπάρχουν ανατροπές, ατυχήματα με πολύ περισσότερα χιλιόμετρα και ούτω καθεξής. Σίγουρα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν όλες οι πιθανές συγκρούσεις μεταξύ δύο οχημάτων ή ενός οχήματος και κάποιου άλλου μέσου ή εμποδίου αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα είναι θλιβερή.

    Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να crash test να γίνουν πολύ πιο αυστηρά και με μεγαλύτερη ταχύτητα έτσι ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν μεγαλύτερη προσπάθεια ή αν θέλετε άλματα προς τον τομέα αυτό. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να δημιουργήσουν νεότερα και πιο αποτελεσματικά μέτρα με σκοπό τη μείωση των τραυματισμών και των ατυχημάτων.



    Παιδιά και πεζοί

    Ένας άλλος παράγοντας εξίσου σημαντικός που πρέπει να επισημανθεί είναι τα παιδικά καθίσματα αλλά και οι πεζοί. Χιλιάδες ατυχήματα κάθε χρόνο έχουν θύματα μικρά παιδιά ή πεζούς. Δεν είναι μόνο οι επιβάτες που πρέπει να προστατευτούν.

    Λίγη προσοχή παραπάνω και σε αυτό το κομμάτι θα μας γλιτώσει από δυσάρεστα γεγονότα. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν πως ένα παιδικό κάθισμα μπορεί έτσι απλά να σώσει τη ζωή του παιδιού. Θα πρέπει το αυτοκίνητο να πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας και να μπορεί να «πάρει» το κάθισμα. Να κουμπώνει δηλαδή ασφαλώς και σωστά.

    Ευτυχώς και οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κινητοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση ξοδεύοντας τεράστια ποσά και δοκιμάζοντας νέες τεχνικές με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Για τις εταιρείες η ασφάλεια έχει πραγματικά τον πρώτο λόγο και το προϊόν που παράγεται, το αυτοκίνητο στην προκειμένη περίπτωση, έχει περάσει από χιλιάδες τεστ για να μπει τελικά στη γραμμή παραγωγής και να φτάσει στον καταναλωτή.

    Φανταστείτε πως κάποτε τα τρία αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP ήταν αρκετά για να θεωρηθεί ένα αυτοκίνητο ασφαλές. Τώρα ο πήχης ανέβηκε ευτυχώς πιο ψηλά και αυτό είναι προς όφελος όλων μας.

    Οπότε, την επόμενη φορά που θα βρεθείτε σε κάποιο αντιπρόσωπο, ρωτήστε για τα συστήματα παθητικής ασφάλειας των μοντέλων και προτιμείστε αυτό που θα σας παρέχει τα περισσότερα στην τιμή που αντέχει η τσέπη σας.

    Ωραία τα καλλωπιστικά αξεσουάρ ενός αυτοκινήτου, αλλά τα αντίστοιχα της παθητικής ασφάλειας είναι καλύτερα!!!

    auto24.gr









Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 1 από 1
Bookmarks