Μηνύματα   Θέματα   Μέλη   Online

ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ. Αμορτισέρ. Ελατήρια. Αντιστρεπτικές. Μπάρες θόλων

  1. limitt
    limitt


    Ένα μεγάλο κεφάλαιο στο χώρο του αυτοκινήτου, που η επέμβασή μας ενδέχεται να αλλάξει σημαντικά τον χαρακτήρα του και όχι απαραίτητα προς το καλύτερο.

    Τα στοιχεία της ανάρτησης που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου είναι τα αμορτισέρ και τα ελατήριά τους. Oι επιλογές μας πρέπει να καθορίζονται από τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και να συμβαδίζουν με εκείνο. Τα αμορτισέρ αντίθετα με τα ελατήρια φθείρονται αρκετά πιο γρήγορα και συνήθως μπορούν να ανταποκριθούν για 60.000 χλμ. ανάλογα βέβαια με τη χρήση τους. Τα ελατήρια από την άλλη εμφανίζουν μεγαλύτερη αντοχή. Ένα χαλασμένο αμορτισέρ προκαλεί διαρκή ταλάντωση του αυτοκινήτου και πρέπει να αλλαχτεί αφού εξακριβωθεί και ο βαθμός καταπόνησής του από τα ειδικά αμορτισερόμετρα που υπάρχουν σε αρκετά εξουσιοδοτημένα συνεργεία ή καταστήματα ελαστικών.




    Είδη αμορτισέρ



    Τα αμορτισέρ είναι τα κυλινδρικά στοιχεία της ανάρτησης τα οποία έχουν στο εσωτερικό τους ένα πιστόνι και μέσω του αερίου-λαδιού που περιέχουν εξασφαλίζουν απορροφητικότητα. Ο ρόλος τους δηλαδή είναι να αποσβένουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και όχι να διατηρούν σε επαφή τον τροχό με το δρόμο, αφού γι' αυτό προορίζονται τα ελατήρια που θα δούμε παρακάτω. Τα αμορτισέρ επιλέγονται με βάση τη σκληρότητά τους και ανάλογα με αυτή τα διακρίνουμε σε μαλακά και σκληρά. Τα σκληρά αμορτισέρ προορίζονται για αυτοκίνητα με σπορτίφ οδική συμπεριφορά και καθιστούν το αυτοκίνητο λιγότερο προβλέψιμο θυσιάζοντας σαφώς την άνεση, ενώ αντίθετα τα μαλακά αμορτισέρ προσφέρουν καλύτερα επίπεδα άνεσης. Στην αγορά υπάρχουν και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ τα οποία επιτρέπουν την αλλαγή ρυθμίσεων του ύψους και της σκληρότητάς τους ωστόσο το αυξημένο τους κόστος τα καθιστά ως πιο ειδικές βελτιώσεις.



    Ελατήρια



    Αν και πλαισιώνουν τα αμορτισέρ, τα ελατήρια είναι εκείνα που τελικά εξασφαλίζουν την επαφή του ελαστικού με το δρόμο. Τα ελατήρια επιλέγονται και εκείνα με βάση τη σκληρότητά τους και ανάλογα με τη δομή της ανάρτησης του αυτοκινήτου μπορεί να είναι ομόκεντρα με τα αμορτισέρ ή και ετερόκεντρα (σε άλλο σημείο της ανάρτησης). Όπως και με τα αμορτισέρ, έτσι και η επιλογή των ελατηρίων πρέπει να συμβαδίζει με τις ανάγκες του οδηγού. Αν επιλέξουμε σκληρό αμορτισέρ είναι δεδομένο ότι θα πρέπει να επιλέξουμε και σκληρό ελατήριο και το αντίθετο. Η χρυσή τομή είναι να επιλεγεί ένα αρκετά μαλακό ελατήριο, ώστε να μην προκαλείται αναπήδηση του τροχού στις ανωμαλίες, αλλά και να διαθέτει μεγάλη διαδρομή ταλάντωσης. Ένα σκληρό ελατήριο έχει μικρότερη διαδρομή ταλάντωσης και αν είναι και σκληρό επιφέρει αναπηδήσεις του τροχού και μείωση της πρόσφυσης σε τέτοια περίπτωση.


    Ελατήρια χαμηλώματος



    Τα ελατήρια χαμηλώματος αποτελούν την Νο1 βελτίωση του κρατήματος. Εκείνα είναι πιο κοντά χαμηλώνοντας έτσι το αυτοκίνητο, αλλά και το κέντρο βάρους του βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του κατά τις μετατοπίσεις του φορτίου και μειώνοντας τις κλίσεις στις στροφές. Η υπερβολή (ιδιαίτερα σκληρά και κοντά ελατήρια) επιφέρει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα αφού δεν θα μπορεί να συνεργαστεί με το αμορτισέρ με σαφές αρνητικό αντίκτυπο και στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου που θα γίνει πιο απότομη στο όριο.

    Μπάρες θόλων



    Oι μπάρες θόλων τοποθετούνται στους θόλους των τροχών (πιάνουν πάνω στις βίδες των αμορτισέρ) και προορίζονται για τη μείωση των στρεβλώσεων του αμαξώματος που εμφανίζει στις στροφές. Έτσι του χαρίζουν πιο καλή κατευθυντικότητα και προσδίδουν καλύτερη και αμεσότερη αίσθηση στον οδηγό μέσω του συστήματος διεύθυνσης. Oι μπάρες θόλων διαχωρίζονται από τον τύπο τους (ρυθμιζόμενες και συμβατικές) ενώ είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο.


    Aντιστρεπτική δοκός



    Η αντιστρεπτική δοκός συνδέει τις βάσεις της ανάρτησης του ίδιου άξονα εξισορροπώντας τις δυνάμεις που ασκούνται στο αμάξωμα κατά το στρίψιμο του. Η ράβδος αυτή βρίσκεται μεταξύ της ανάρτησης κάθε άξονα και έχει διάμετρο συνήθως από 2 έως 5 εκατοστά. Στις κορυφαίες εκδόσεις μοντέλων, η αντιστρεπτική αποτελεί το πρώτο στοιχείο που δέχεται αλλαγές έτσι ώστε να επιτευχθεί η πιο δυναμική συμπεριφορά και μεταφράζεται σε αύξηση της διατομής της που καθορίζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό. Στην αγορά υπάρχουν κιτ αντιστρεπτικών δοκών συγκεκριμένων αυτοκινήτων, που είναι πιο παχιάς διατομής από τις εργοστασιακές με όφελος στη συμπεριφορά του αμαξώματος σε γρήγορους ρυθμούς.

    autotriti.gr
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 1 από 1
Bookmarks